Kuinka pitkään säilytät maksamiasi laskuja?

Itselläni on aina mapissa sekä kuluvan vuoden että edellisen vuoden laskut. Vuodenvaihteessa heitän aina vanhat pois.

Avainsanat: maksettujen laskujen säilyttäminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.10.2009 - 12:20

Luultavasti liian kauan,melkein stressiksi saakka.Pitäis,pitäis,pitäis...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.10.2009 - 21:11

vuoden..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.10.2009 - 21:15

Noin vuoden verran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 21:15

Ihan liian kauan...vuositolkulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 21:20

jotain taitaa olla tosi vanhojakin, useita vuosia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 21:21

Pankista löytyy sähköisessä muodossa.Ainoastaan missä takuulappu mukana niin säilytän sen takuuajan.Edunvalvojan täytyy kaikki paperit säilyttää 3v päämiehen kuoltua (Maistraatti)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 21:25

Aina muuton yhteydessä. Eli jos ei tule muutettua, voi laatikoista löytyä jopa kymmenen vuotta vanhoja laskuja. Just oon muuttanu ja silloin tuli siivottua nuo vanhat laskut pois eli enää ei löydy kuin noin vuoden vanhoja laskuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 21:35

Näkyy olevan mapit 10 vuoden ajalta. Linkissä on lisätietoa asiasta;
www.elias.fi/ktvahennys/osa16

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.10.2009 - 21:47

Viiden vuoden rajaa olen pitänyt riittävänä. Ei ole ongelmia vielä tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 00:22

jos ihan hyllyn perältä, takarivistä katsois, saattaisi löytyä yli kymmenvuotiaitakin

viime kesänä oli käyttöä ja hyötyä kun sain kaivetuksi esiin yhden seitsemän vuotta vanhan laskun

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.10.2009 - 01:51

Noin vuoden varmaankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 05:58

Takuutavaroista tai -työstä takuun kestävän ajan ja muut voivat mennä silppuriin muutaman kuukauden kuluttua. Pankin tiedoista löytyy, jos jotain joskus tulisi tarvittua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 06:09

En ollenkaan,jos ongelmia niin pankista löytyy todisteet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 07:06

En säilytä ollenkaan. Ainoastaan ne missä on takuulappu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 08:02

Ihan liian kauan. Kaksi tai kolmekin vuotta. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 08:36

Jonkin aikaa, vaihtelee kyllä riippuu mistä on kyse.
Verottaja haluaa kaikista tositteista kuitit säilytettävän eli määrätyt asiat muisitvihkoon.Silloin on paras pitää myös kuitit ja selosteet tallessa (sovellan 10 vuotta vaikka aika taitaa olla vain 5 v).