kantsiiko maitoa juoda? eikös maitorasva ole epäterveellistä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.10.2009 - 01:15

Itse käytän aina rasvatonta, mihin sitä nyt laitankin.
Harvemmin ihan juomalla juon. Kevytmaidonkin rasva ällöttää, kun on rasvattomaan tottunut.
Juhlapäivinä maistuu viini. Siinähän on niitä tterveellisiä flavonoideja?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.10.2009 - 00:55

ei ole maailma mustavalkoinen näissä rasva-asioissakaan, pitää muistaa että aina on kyse myös määristä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.10.2009 - 01:07

Punaisessa maidossa sitä on paljon, mutta kevytmaidossa vähemmän, ja rasvattomassa ei lainkaan. Voit valita sen terveellisemmän vaihtoehdon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 07:17

muutama lasi päivässä on hyväksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 07:50

Kyllä maito oli kyvää ja terveellistä suoraan lehmästä saatuna.
Sillä tavalla elettiin ensimmäiset 20 elinvuottani.
Nykyisin maitokaan ei ole maitoa kun se kulkee ketjun läpi ja jokainen välikäsi omiaan myy!! (ottaa omansa)

Kirnupiimä "kärnmjök" on hyvää, sitä juo vaikka koko litran kerralla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.10.2009 - 09:37

Nuo terveellisyysasiat ovat menneet yhdeksi rumppamiseksi. Se mikä eilen oli terveellistä, on huomenna epäterveellistä. Kunnes taas joku terveysintoilija keksiikin ylihuomenna: mutta sehän onkin terveellistä, juo ihmeessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 09:55

Kantsii varmaan,jos maistuu,mutta aikuisena varmasti vähempi määrä riittää.Tervettä maalisjärkeä kannatan kaikissa terveys-ja ravintoasioissa,ilman isompia puolesta/vastaan ajatteluja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 10:25

Minä n juo maitoa koska se ei minulle käy.Lapsille ostan maitojuomaa koska heillekkään ei tavallinen enää sovellu.tulee maha kipuja jos ostaa muuta maitoa koska laktoosi sen tekee. Itse korvaan maidon jollain muulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 10:56

Aikuisen ihmisen ei tarvitse käyttää maitoa. Lapsille se on tärkeämpää. En juo maitoa koskaan.
Samoja ravintoaineita saa riittävän määrän esim. juustosta ja tietysi ruoista joissa on jotain maitojalostetta (kermaa ym).

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.10.2009 - 13:53

Todellakin kannattaa maitoa juoda. Vaikka rasvatonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 17:23

kyllä maitoa kannattaa juoda jos ei ole allerginen . Terveellistä jaj hyvää. Rasva siinä on niin vähäistä, että saat satakertaisensti sen rasvan syötyäsi yhden voileivän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 21:05

Meillä juodaan rasvatonta maitoa sen sisältämän kalsiumin ja D-vitamiin vuoksi.