onko kaupan voimariini terveellistä, eikö kaikki leivän päälle myytävät (kovat) rasvat ole päterveellisiä ja esim kookosrasvaparem

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.10.2009 - 02:22

Tietoiskujen määrien mukaan milloin mikäkin on epäterveellistä. Minusta vanhempi polvi söi ruisleivän päällä voita ja sianlihassa oli paksusti läskiä. Ainoana marjana meni puolukka. Nämä ihmiset elivät 90 vuotiaiksi . He tekivät myös raskasta työtä, jolloin ravintoa kuluikin.

Eli kuluta se minkä syöt. Syöt sitten mitä rasvaa tahansa. Sitäkin on silti syötävä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.10.2009 - 23:16

En oikein tiedä, mutta kyllähä se leivän päälle laitettuna hyvältä maistuu, ainakin jon semmoinen uunituore leipä mikä on lämmin niin kyllä suussa hyvältä maistuu. Itse olen ostanut joskus amulla leivän ja sitten siihen voimariinia ja kurkkua ja tomaattiia päälle, niin on tosi hyvää. Tuo Voimariini sulaa leivän päälle kun se on tuore ja lämmin.
Muuten oli ihan hyvä kysymymys oli sinulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 00:02

ei ole maailma mustavalkoinen näissä rasva-asioissakaan, pitää muistaa että aina on kyse myös määristä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.10.2009 - 01:06

Kaikkea rasvaa voi syödä vähän, mutta jos syöt paljon, niin ei hyvä. Siinä mielessä kasvisrasvat ovat terveellisempiä, mutta ei niitäkään voi syödä kuin leipää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 08:25

Leipäkin tappaa kun sitä kyllin kauan syö!
Tunne itse oma kehosi, älä usko kaikkia profeettoja, varsinkaan omalla maalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 08:31

Oivariinikin on ihan ok jos sitä laittaa vain hyvin ohuelti leivän päälle. Mieluimmin kasvirasvoja, mutta eihän nekään kuulema enää terveellisiä ole. Meillä otettiin tosiaan Oivariini uudelleen käyttöön, rypsiöljyä käytän ruuanlaitossa ja oman leipäni päälle sipaisen Benecolia. Kookosrasvaa käyttäisin ainoastaan munkkien paistamiseen sillä se on kovaa rasvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.10.2009 - 09:34

Nuo terveellisyysasiat ovat menneet yhdeksi rumppamiseksi. Se mikä eilen oli terveellistä, on huomenna epäterveellistä. Kunnes taas joku terveysintoilija keksiikin ylihuomenna: mutta sehän onkin terveellistä, syö ihmeessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 10:03

Sitä samaa sambaa terveys-ja ravintoasiat;siirryin kasvisrasvoihin pöytämargariinissä,kun mun kolesteroli hivenen noususuhdanteinen,tohtorini kehoitti näin,kun sen pitäis olla normaalia matalampi.Pian tuli tuloksia ja oli tosiaan loistava(kok.kolesteroli),mutta en ole siirtynyt voin tapaisiin kuin satunnaisesti.Taas sitä maalaisjärkeä peliin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 10:36

Meillä käytetäään Beceliä kasvirasva pohjaista levitettä.Mienusta se on ihan hyvä käyttää ja makukin on hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.10.2009 - 13:53

kohtuudella kun käyttää niin ihan hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 21.10.2009 - 14:43

Mikään rasva ei ole terveellistä, jos sitä ei syö kohtuudella..