Oletko tiedustellut tuntemattomien numeroiden perään,koskaan?

Tein sen ekan kerran,useasti tullut viime päivinä samasta numerosta soitto,tiedustelu maksoi 1,10€ ja nyt tiedän jonkun suoramarkkinointifirman olleen asialla,heti meni meiliä firmaan.Meiliä,joka ei ollut positiivista.

Avainsanat: suoramarkkinointifirma pommittaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.10.2009 - 22:26

Avaa tuo Eniron maksuton numero-ja nimipalvelu.
Lähetä tekstiviesti ENIRO 1125 numeroon 13579 (0.25 euroa).
Sen jälkeen (siis tuolla 0.25e) voi selvittää vaikka sata outoa numeroa kuukaudessa maksuttomasti. Yksi tunnuksen tilaus riittää. Tilauksen jälkeen palvelun käyttäminen on maksutonta nyt ja aina. Parin vuoden kokemuksella voin vain kehua.

www.eniro.fi/

Kysyjän kommentti

OK.kiitos,tämähän oli hyvä viesti,mutta tuskin kyselen perään.Tämä oli kait eka ja vika kerta ja niin tyhmä juttu muutenkin.Erinomaista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.10.2009 - 14:09

Kyllä olen tiedustellut, jos kovin monta kertaa samasta numerosta yritetty soittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 14:13

ei ole ollut tarvetta, tuntemattomat jätän omaan arvoonsa eikä niistä kukaan ole vielä vaivaksi asti ruvennut soittelemaan (olenkohan niin tyly tapaus)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 14:16

Lie vaikeaa saada näkymään, eikö pitäne järjestää kuuntelu puhelimeesi ennen kuin selviää?
Vai sait selville? no hyvä niin. Minusta ne on "shuoramarkkinoijia".

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.10.2009 - 14:24

Joskus harvoin. Sain kesällä viestin ihan tuntemattomasta nrosta. Siinä kysyttiin olenko ottanut yhteyttä ko nroon? Olenko, eikö siinä puhelimessa näkynyt sitten tulleet jutut? Vastasin etten ole kun en edes tunnista kenen nrosta on kyse. Ei tullut vastausta, mutta en edes viitsinyt vaivautua selvittämään kenen nro se oli.

Lisätty: 20.10.2009 - 14:28

Muisti palaa pätkittäin. Soitinhan minä kerran yhdestä viestistä Soneralle. Oli multimediaviestistä kyse jota en saanut auki. Kyllä hävetti kun sieltä kerrottiin kenen nrosta oli kyse - oli poikani nro!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 14:29

Numeroni on suojattu eli ei tule mitään suoramarkkinointiviestiä tai puheluita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 15:01

joo kyllä olen

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.10.2009 - 15:46

Kyllä olen, minä tosin saan netissä tiedustella ilmaiseksi numeroita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 15:48

Joo välillä mun äitin kännykkään tuntemattomia numeroita yritetään tiedostella kun mun känykkään ei voi tuntemattomat soittaa kun on salanen.Mut mun mummolle lähettelee joku tuntematon mies viestejä ja kun mun mummolla on mies nii se tuntematon lähettelee mummolle ja mummon miehille viestiä ja kaikkee jätä tuo hullu jne...Nii että aika paha ;(...Se on jatkunu jo 3 kk...Mut kun mummo soitti poliisille nii ne sano että ne ei voi auttaa ...Ja aina kun mummon yrittää soittaa sille tuntemattomalle se ei joko vastaa tai oikeestaan yleensä sillä on kännykkän kiinni. ;(.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 15:59

Kyllä mie tarkistan netistä kenen numero on ollut jos on minulle outo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 16:12

Kyllä olen, mutta ne ovat olleet melkein aina salaisia tai prepaid liittymiä. Jos haluat lehtimyyjien lopettavan soittelun, niin laita suoramarkkimointikielto, se ei edes maksa mitään. Lisäksi se kattaa lähes kaikki puhelinmyyntiä harrastavat firmat. Itsellä on ollut jo monta vuotta- täytyy vaan muistaa uusia kolmen vuoden välein.

Lähteet:
www.ssml.fi/index.phtml?s=35

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.10.2009 - 16:16

En yritä ottaa selvää tuntemattomista numeroista. Mutta jos kovin usein soittaa, sitten vastaan, ja se selviää sillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 17:15

Ei ole ollut tarvetta ja minulla on suojamarkkinointiliitossa esto sekä muita estoja aina postin AKE:n ja Maistraatin kautta. ei ole ollut vähään aikaan mintäänlaista häiriköintiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 19:13

Ei ole ollut tarvetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 01:44

En soita takaisin, ellen odota tärkeää puhelua, joka saattaisi sopia asiaan.
95% tuntemattomista myy tai kerjää jotain. Olet paha ihminen, ellet välitä sairaista lapsista tms.
I´m bad!