Onko muille viherpeukaloille käynyt näin?

www.napsu.fi/matkailu/matkak...7--Keitele

Avainsanat: kesä ulkona heitteillä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.10.2009 - 13:24

Kylläpä vaan,. Maalla vien aina kesäksi kaksukset ulon ja tuon sisälle syksyn alussa. Pari isoa yksilöä kukkii niin ettei lehtiä tahdo erottaa. Kesällä ei tarvi edes kastella , sen kun kiduttaa vaan kuivana, silloin kukinta on upea. Nyt sitä saa ihailla eteisessä jonne sijoitin molemmat.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.10.2009 - 12:03

Itsellä ei ole ollut joulukaktusta vuosiin,mutta muistan mun äidin tehneen joitain temppuja kaktukselleen,pisti sen keväällä pimeään komeroon ja syksyllä esiin ja joulun aikoihin kukki komeasti,hän kutsui sitä "kiusaamiseksi.kukan rääkkäämiseksi";kastelematta,valotta pitämistä.Onneks olkoon,komeasti kukkiva onkin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.10.2009 - 12:09

Tiedän että on käynyt ihan tuossa naapurissa. Reilut kaksi viikkoa sitten näin kaktuksen täydessä kukassaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 12:16

Tuleehan niitä joitain kukkia ulkoilutettua kesät.Tykkäävät hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.10.2009 - 12:35

Tuo kaktus tykkää olla ulkona ja on mielissään pienestä pakkasenkin puraisusta. Näistä hyvillään se innostuu kukkimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 13:24

no meillä oli pari kesää sitten joku vastaava tapaus (en ole ihan varma oliko se juuri joulukaktus, mutta joka tapauksessa sisäkasvi)

kesä pihalla kitumassa, ja sisään siirrettäessä intoutui kukkimaan komeammin kuin koskaan, sitä sitten kävivät ihailemassa koko läänin martat

jutulla vaan oli sillä lailla surullinen loppu, että tämän ihmeen mukana sieltä pihalta tuli joku sitkeä ötökkäkanta joka torjuntayrityksistä huolimatta pisti poskeensa kaikki muutkin viherkasvimme

eukko suri kasviensa kuolemaa, minä lompakkoni laihtumista

toivottavasti sinulle ei tapahdu mitään vastaavaa, ole nyt kuitenkin tarkkana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 19:49

Ihana kukinta, vau! Olen tuttaville terottanut kukkien (myös kaktuksen) hoidossa ettei saa kastella liikaa varsinkin talvella. Kaktukselle siis huolimaton/unohdettu hoito on paras

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 20:59

Olen yllättynyt muutamana syksynä samalla lailla. Pidän parvekkeella kaktusta pikku pakkasiin asti ja eikös nuppuja ala kohta pukkaamaan.