Tänään 52v ja annoin itselle lahjaksi savottomuuden.39vsavua.Apuja,niksejä miten selviän?Leuka kipeenä purkasta.Onko järkee?

vai juoksenko kioskille...?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 19.10.2009 - 22:28

Olin kahdeksan kuukautta polttamatta. Purkkaa en syönyt, mutta laastareita ostin. Pidin niitä muutaman päivän ja sitten yritin pärjätä itse. Aina kun siinä onnistuin, menin peilin eteen ja sanoi: hyvä likka, sinä onnistuit. Niin se sitten jäi. Kokeile sinäkin ja ONNEA yrittämiselle. Ja muista - pitää olla luja tahto ja halu lopettaa.

Kysyjän kommentti

Vähän nolottaa,kun ei onnistunut...Noo,alkuvudesta uutta yritystä.....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.10.2009 - 21:00

Ensiapuun; älä juokse kioskille aineskaa, järkee on lopettamisessa, ajattele vaikkapa tunti kerrallaan tai puoli tuntia olla ilman, ikään kuin siirrät (älä ajattele etten koskaan enää) ja sitten ajatella kaikkee muuta, oletkos muuten testannut ootko tapatupakoitsija vaiko nikotiiniriippuvainen?, se antaa paljon osviittaa myös siihen miten lopettaa tää tapa/riiåuvuus, joka myös itelläin. Nyt ekaks tseppii siul ja ohejit tulee kuhan täs ehitään perehtyy;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 21:01

Ensiksi paljon onnea vaan !!! Olen joskus sitä purkkaa jauhanu ilman mainittavaa tulosta.Aikoinani jätin tupakan pois en muista päivää,kuukautta,vuotta enkä ole kirjannut ylös.Ei tee mieli edes olutlasin kanssa.Päivä kerrallaan.Jos sulla on kova luonne niin keksi aluksi muuta puuhaa röökin ajaksi.ÄLÄ juokse ainakaan sen takii kioskille.Tiedän että ei se kaikille helppoo oo,mut pure vaa hammasta!

Lisätty: 19.10.2009 - 21:07

En ole lakossa enkä lopettanut,mutta ollut ilman savuja vuosia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 21:05

onneksi olkoon,

itse en oikein usko siihen purkan jauhamiseen ja muutenkin suhtaudun varovasti 'korvaushoitoihin', vierotusoireista selviää kuitenkin melko nopeasti, ne myöhemmin alitajunnasta ryömivät peikot sitten ovat vähän katalampia

juokse mieluummin sen kioskin ohi, joka päivä ja aina vähän pidemmälle, yksi hyväksi kokemani kannustin on se kun huomaa tänään jaksavansa vähän pidemmälle kuin eilen

- niinkuin ehkä arvaatkin, on nääs vähän kokemuksia tästäkin -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 21:09

Rutkasti onnea!Älä,älä kirmaa kioskille ainaskaan röökin takia;purkkaa ei varmasti kannata jauhaa kamalasti,saat ilmaa vatsaas.
Mulla kessuttelu jäi myös vuosia sitten,ehkä 15v lähempänä kymppiä,nyt menee ehkä kerran kaks vuodessa pikkusikari,jos muistan.Monesti ollut jossain kekkereissä mukana,mutta olen unohtanut pikkusikarit tyystin.
Luja tahti ja sillee,pure hammasta,sillä olo paranee ja ajatukset alkaa pyörimään jonkun muun asian ympärillä,pikku hiljaa.
Yks tuttu kaveri alkoi pusaamaan tietsikan kimpussa kaikkea mahdollista,nyt on asiantuntija koneen kuin koneen kanssa.Toinen alkoi puuhastelun veneensä kanssa,entinen kalastajamallinen kiiltää mahonkikaunottarena.Keksi jotain hommailua,niin tulee aivoille&kätösille muuta mietittävää,sijaistoimintoa.Loistavaa jatkoa valitsemallasi uralla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 21:21

on tosi paljon järkee! Onnea yritykselle! Olen ollut 2 kertaa antomisessa ruumiinavauksessa mukana ja toinen oli tupakoitsija. Se näky pitäis kerran jokaisen nähdä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.10.2009 - 21:49

No sen purkan jauhamisessa ei ole kyllä mitään järkeä. Parhaiten pärjäät kun keksit jotain tekemistä, että ei tule se tupakka joka hetki mieleen. Itse olen pystynyt vaan puolittamaan tupakanpolttoni, mutta parempi sekin. Nyt voisi alkaa puolittamaan tätä puoliskoa. Silloinhan se jossain vaiheessa loppuu.
Älä mene kioskille. Ole tiukkana itsellesi, ja ajattele, että terveemmäksi tulet, makuaisti paranee, ruokahalut paranee ja ulkoilukin alkaa maistumaan, kun ei hengästy heti. Aamuröhinät loppuu. Paljon hyvää tiedossa ilman tupakkaa. Pitäisipä joku minullekin tällaisen tupakoinnin lopettamispalopuheen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 23:44

MAHTAVAA!
Mikään maailmassa ei tunnu järjettömämmältä kuin se, että olet joskus tupakoinut, jos onnistut lopettamaan.
Kerro kaikille, että olet LOPETTANUT ja ihmettele suureen ääneen miten tyhmä oletkaan ollut, kun olet polttanut niin kauan.
Sen jälkeen et enää kehtaa aloittaa uudelleen.
Heitä purkatkin jossain vaiheessa pois ja kärsi urhoollisesti "rangaistuksesi".
Jos kovin tekee mieli, niin päätä että vasta huomenna. Huomenna teet sitten saman päätöksen.
Kyllä sinä sen kestät ja olet myös ansainnut.
Sinulle alkaa aivan uusi elämä tämän päätöksen myötä!
Onnea!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 07:44

Myöhästyneet synttärionnittelut eläkä enää pistä tupakkaa palamaan. Se on vanhanaikaista ja lapsellista sekä ihan järjetöntä. Pysy lujana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 09:28

Onneksi olkoon sekä synttäreiden johdosta, että fiksun päätöksen takia!
Neuvoja oletkin jo saanut paljon. En osaa muuta kuin sanoa, että älä pidä kotonasi tai työpaikallasi yhtään savuketta saatavilla.Aika paha hajuhan siitä tupakanpoltosta syntyy sisätiloissa ainakin... rahaa kuluu paljon, terveyspuolikin paranee 1-2 vuodessa, kun nyt olet lopettanut. Minulla on yksi kaveri,joka on laulanut Oopperassa. Hän sanoi, että tupakanpolton lopettamisen jälkeen oli ääni ensin vähän aikaa huonona/käheänä. Muistaakseni parin kuukauden jälkeen hän pystyi laulamaan paremmin kuin aikaisemmin, siis ollessaan tupakoitsija.
Pysy lujana, kyllä Sinä pärjäät!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 09:51

Hyvä juttu toivottavasti pysyt sisukkaana et vaan lankea enää niin hyvin menee. Toivotan onnea siitä sinulle. Sinäkin minua vuotta vanhenpi. Joo mää tuun perässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.10.2009 - 11:00

Nyt vaan et anna periksi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 20:16

Onneksi olkoon, olet syntynyt samana päivänä kuin minä, vain eri vuonna !!!

Pidä tiukasti savuttomuudesta kiinni, kun kerran päätit!!! Hieno lahja!!!
Tsemppiä!!!!