Joulusta vielä kysymys, teetkö sinapit itse ja mikä on reseptisi?

En ole koskaan tehnyt sinappia itse mutta jouluna saan lahjaksi ainakin kahdelta ystävältäni.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.10.2009 - 12:25

Vaimo tekee ja se on maailman parasta.Reseptistä en tiedä .
Resepti suunnilleen:n.3dl sinappijauhoa,1dl sokeria,1dl kermaa.
Keitetään,viimeksi etikkakurkun lientä vispataan.Palaa helposti pohjaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.10.2009 - 11:08

mekin saamme aina sinapit tutuilat , jot aatelinkin nyt tehdä heille mustaherukkahyytelöä vastineeksi sinapeille ..mut en nyt muista suhteita , kuitenkin olen laittanut siihen sinappiin hieman konjakkia , tai jos arkisinappia niin kahvia , siitä kun viimeksi tein on jo niin pitkä aika , et en tarkkaan muista edes milloin se oli...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 19.10.2009 - 11:27

en tee itse, välillä ostan kyllä laverilta omatekemää sinappia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.10.2009 - 13:38

Ostan Auran sinappia, on ihan hyvää tarpeisiini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.10.2009 - 14:19

Widgrenin haen kaupasta jos ei kaapista löydy. Tosin jouluna meillä ei sinappia käytetä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 01:03

sinappipurnukka on yksi vakio jooululahja joka meille tuodaan (konjakksinappia), Dijonit ostetaan kaupasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 08:25

Niin... joulu.... sehän on jo ovella! En valmista sinappia, ostan kaupasta ranskalaista, jota on aina jääkaapissa (ruoanlaittoa varten). Kinkkua meillä ei jouluna tarjota joten siihen ei sinappia myöskään kaivata.
Turun sinappi on kauhistus!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 21:17

Isä teki kerran sellaista sinappia että sitä ei pystynyt kukaan muu kuin hän (irvisten) maistamaan. Jos sitä erehtyi laittamaan kinkun päälle niin ei varmasti maistanut lihan makua lainkaan, eikä pariin päivään mitään muutakaan. En ole kouluvuosien jälkeen tehnyt sillä varsinkin Åland Senap on erinomaista.