Tervehdys,onko jollain asunnossa ilmalämpöpumppu,kokemuksia?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.10.2009 - 12:28

yhden olen asentanut eteisaulaan ja hienosti pelittää.
Ideana on kesällä viilentää alakertaa ja talvella lämmittää yläkertaa. Suunnitelma tosiaan toimii, mutta viilennykseen en malta kovin paljon käyttää.
Säästostä en tiedä, koska lämmitän puulla, mutta vaivaton se on, etenkin, jos olen itse "timbuktussa".
Suunnitteilla on laittaa toinen pelkästään alakertaa lämmittämään.

Kaveri korvasi öljykattilan vesi-ilpolla ja hän on ollut tyytyväinen sen taloudellisuuteen.
Osta pois vain.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.10.2009 - 09:33

Pari kuukautta on ollut tuossa eteisessä suhisemassa. Ulkoyksikkö on kuistilla, onneksi, sillä siitä kuuluu ajoittan melkoinen jyrinä, liekö oikein äänieristetty. Sähkölaskuista en tiedä vielä mitään, mutta pitäisi pienentyä tuon ilmalämpöpumpun ansiosta. Ja sitten, mene ja tiedä, mutta väittävät tuon ilmalämpöpunpun kestävän noin seitsemän vuotta, eli sähkössä syntynyt säästö hupenee siinä ajassa hankintakustannuksiin. Summa sumarum: ilmalämpöpumppu riittä hyvin lämmittämään n. 54 m2:n suuruisen alakerran asunnostamme, tosin makuuhuoneessa meilllä on pieni lämpölista, joka näyttää lämpenevän aina silloin tällöin. Talven pakkaskeleille joudummen varmaankin turvautumaan lisälämpöönkin, sen näkee sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.10.2009 - 09:51

Eräällä tuttavaperheelläni on ja he ainakin ovat olleet siihen tyytyväisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 10:54

meillä on ja olen erittäin tyytyväinen , se sisäyksikkö on tuos olkkarissa ja ulkoyksikkö talontakana , terassilla ois vienyt liikaa oleskelutilasta tilaa , jot tuolla talon takan on pois silmistä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 12:03

Erittäin hyvät kokemukset. Säästää sähköä noin 50 % lämmityskustannuksista. Hiljainen ja ei tarvita pattereita ollenkaan. Lämmitettävä ala on noin. 70 neliötä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 12:26

No enpä sanoisi tyytyväisyydestä mitään. Talomme on aikoinaan peruskorjauksen myötä hyvin lämpöeristetty, silti vuoden ollut lämpöpumppu ei riitä n. 75 neliön lämmittämiseen pelkästään,
sähkölämmitys päällä, 2 isompaa patteria vain pois. Puhallushan tapahtuu yhteen suuntaan, ei
pysty leviämään joka huoneeseen. Ulkoyksikkö oli irooitettava talon seinästä, niin kovan resonanssin antoi, ettei sitä kestänyt. Nyt telineessä seinän lähellä ja kyllä se tärinä silti kuuluu jonkun verran, varsinkin kondenssiveden poistuessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 15:35

joo on.. ihan hyvä.. sillon ku ei oo mikään kauheen lämmin vielä ja se puhaltaa kylmää niin sit on ihan per*eestä, ku tuntuu että sisällä tuulee