Oletko koskaan ollut todella kipeä ja / tai shokissa?

En tarkoita mitään hammassärkyä, vaan sellaista, että taju lähtee.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.10.2009 - 11:05

teholla henkihieverrissä , siinä oli kaikki verenmyrkytyksestä jopa hengenlähtöön... kuumet heilui niin korkealla , et mittarinlukemat eivät riittäneet ym .. shokkitilaa .. mut mikä onni , itse en niistä tiennyt , kun nukuttivat pariksikuukaudeksi , et suurimmat shokit tuli, kun heräsin ja olin hengityskoneessa ja miljoonissa letkuista , enkä pystynyt puhumaan , joka sinäsnsä oli minulle puheliaalle tyypille shokki ..koko herääminen oli shokki, kun ei tiennyt missä oli ja mitä oli tapahtunut , meninhän kesävaatteilla syyskuus sairaalaan sappileikkaukseen ja lähdin 5.12 pois ... aikas huonossa kunnossa , mutta kuitenkin pääsin omaan kotiin .. jossa rakkaani minua hoitivat .. kakki vain lääkärin hoitovirheen vuoksi ... nyt olen tätä sammaa tääl jauhanut miljoona kertaa , jot olkoot tämä nyt viimeinen kerta, jot napsulaiset eivät ihan minnuu kyllästytis ...

Kysyjän kommentti

Siinä sitä on ollut potemista.
Onneksi tuo on jo kaukana (?) takana.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.10.2009 - 09:20

Joskus 50 vuotta taaksepäin oli yli 40 deg kuumetta ja taisin olla houreessakin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 09:45

En edelläkuvatun tapaisissa houreissa, keuhkokuume oli kerran melko uuvuttava kokemus, samoin suuresta leikkauksesta toipuminen, mutta sekään ei johtunut mistään hengenhädästä. Olen koko elämäni ollut ns. perusterve, toivottavasti putki jatkuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.10.2009 - 09:50

Olen ollut todella kipeänä ja myös kaksi kertaa anafylaktisessa shokissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 09:51

Onneksi en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 19.10.2009 - 11:29

en ole. vielä ainakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.10.2009 - 12:56

Kerran yli 41 asteen kuumeessa. Lääkäriin viennistä en muista mitään enkä kotiin tulosta. Oli paha tulehdus, ja toipuminen kesti runsaan viikon. Kaksi yötä veljeni joutui vahtimaan minua juhannuksena. Oli hakenut jostain koivun oksia. Muistan sen kuumehourailun lomassa haistaneeni ne koivut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 14:06

minulla taisi olla 40-41 astetta kuumetta..jouduin konttaamaan/ryömimään vessaan asioimaan, kun jalat ei kannatellu ja päässä huippas. kolme päivää kesti korkea kuume ja viikon verran toipumiseen. ihan kotitropeilla pärjäsin, en olisi lääkäriin edes jaksanu mennä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 14:10

olen ollut. Lapsena keuhkokuumeessa. Muutama vuosi sitten myyräkuumeessä, olin viikon todella sairas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 14:26

Tulipalosta selviydyn täpärästi nuorena ja shokki kai suojasi henkisesti.Vartijana ollessani sain rautaputkesta päähän ja sen jälkeen viikkoja tosi pipi olo.Pari vuotta sitten iski norovirus ja kyllä siinä meni pari vrk aikamoisen kipeänä.Onhan noita ollut,mutta aika kultaa muistot...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2009 - 01:16

joskus alle kouluikäisenä oli kuulemma kunnon keuhkokuume (muistona muutama arpi keuhkoissa), taisi olla sellainen rajumpi juttu, mutta siitä en muista mitään,

muuta tollasta vakavampaa ei sitten kohdalleni ole sattunutkaan, taitaa jäädä sinne 'viimeiseen näytökseen'

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 21:08

Suurin tuska on varmaan ollut kun kädestä meni luu poikki kahdesta kohtaa ja useampi kylkiluu samalla. Ei saanut vedettyä henkeä ja pukeutuminen oli erittäin vaikeaa sekä aivan hirveä särky kädessä.
Varsinaista tautiperäistä suurta kipua en muista kokeneeni.