Kuumailmapallosta tuli mieleen.Uskaltaisitteko ralli ammattilaisen kyytiin jos ajettaisiin normaali erikoiskoe eli täysillä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.10.2009 - 05:37

Kyllä se kyyti nykyisillä "siipiautoilla" on paljon himempaa kuin 60- ja 70-luvuilla jolloin tuli harrastettua hommaa. Niillä vaan taitaa olla niin mitoilleen tehdyt jakkarat ettei peräni mahdu niihin. Silloin siitä ei saa sitä takapuolituntumaa saa tiehen ja jos ahistaa ei se ole mukavaa.
Kolmena eri vuonna tuli Päijälä ajettua Jykylässä kisassa läpi ja en muista olisko siellä paljon suoraa ollut? Siellä on pari ahaa paikkaa vaikka nuoteista ajaa.

Lisätty: 19.10.2009 - 09:30

Suomessa ei ole kuin yhdenkäden somilla luettava määrä ammattilaisia ja
heillä taitaa olla jo kartturit kisahommiin valmiina.

Jos maksaa haluaa niin tänne;
www.painehuuhteluptv.fi/suom...sajot.html

Lisätty: 22.10.2009 - 07:16

Tuli tosin oltua Keimolassa muutama kierros Monten voittaneen suomalaisen Cooperin kyydissä silloin kun siellä ei ollut ajettu vielä yhtään kisaa. Hän kävi ottamassa tuntumaa rataan ja varikolla kysyi onko vapaaehtoista tuohon tyhjälle jakkaralle.
Hän on julkisuudessa kertonut ettei siihen aikaan saanut rahaa siitä hommasta, silloin ei voi sanoa että olisi ollut ammaatilainen. Vieressä totesin että ajomies on ainakin, tiesi mitä teki.

Kysyjän kommentti

Ammatti kuskin kyydissä haluaisin olla mutta ei ole kokemusta kuin sukulaisen Ari Vihavainen SM 2008 WRC Focus Saintsin entinen työkalu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.10.2009 - 23:13

Totta mooses ja olenkin ollut,siinähän istui kuin "sylissä",kuopassa syvällä ja rautojen välissä.Ajeltiin melkein ammattilaisen kyydissä kerran Jyskän ajojen erikoiskokeella Päijälän suoralla,oli aika kuoppaista kyytiä ja auto lennossa muutaman kerran.Uskallan toistekin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.10.2009 - 23:17

En missään tapauksessa uskalla. Pelkään jo tavallisessakin liikenteessä olla kyydissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 18.10.2009 - 23:52

Pienen summan voisin vaikka maksaa, jotta pääsisin kokemaan jotakin tuollaista.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 23:58

voisin uskaltaa silleen, että makaisin takapenkillä.. en haluaisi nähdä kaikkea sitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 00:14

sellaisen puoliammattilaisen 'kyydissä' eli kartturina olin yhden pienemmän rallin läpi, uskoin kerralla ettei ole minun lajini, piisas sitä lystiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 19.10.2009 - 01:33

Ehkäpä, tai sitten tulisi viime tipassa pupu pöksyyn

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 05:00

En minä uskaltaisi mennä ainakaan ilman Tenoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 08:23

Mulla sama ku X:llä.. Voisin jopa maksaa hieman että pääsis pikkuisen lujempaan kyytiin mutkaiselle soratielle.. Mielellään haluaisin myös itse kokeilla. =) Rakastin aikanaan ku omistin takavetoisen Sierran, ajella sorateillä hiukan lujempaa ku olis ehkä sallittua.. Se ropina mikä kuuluu pohjaa vasten, se oli niin musiikkia.... =D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 08:25

En enää tässä kunnossa.
Nuorempanakin oli vähintäänkin sisuskalut kovilla, kun oli sen verran röykkyistä kyytiä.
Asfaltilla voisin kokeilla ajaa itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 08:34

Tottahan toki kyytiin menisin, jos tilaisuus tarjoutuisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.10.2009 - 09:49

Ehdottomasti. Ei vain ole tarjoutunut sellaista tilaisuutta vielä eteeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 09:50

En kyllä vapaaehtoisesti menisi. Hurghadan taksikyydit vetävät vertoja pikataipaleille ja kuoppaisille teille, suosittelen kaikille vauhdista ja menosta nauttiville. Ja liikenneympyröissä sitä vastaa hauskaa onkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 20:22

Joo ammattilaisen kyytiin kyllä ja oikeasti suljetulla pätkällä.
Olen hamassa nuoruudessani ollut jonkun hurjapään (itseään ralliautoilijaksi kutsuvan) kyydissä joka treenasi pikkuteitä yöllä ennen kisoja ja siihen kyytiin en kyllä ikinä enään astuisi! Täysin hölmöä hommaa!!!
Silloin tosin taisi olla yleistä noissa piireissä (käydä kurkkimassa pätkiä ennakkoon) - eikös joku ihan nimikuski löytänyt 80-luvun lopulla itsensä traktorin piikeistä ja huonostihan siinä kävi...