Osaatko säästää, siis rahaa pankkiin jotain tarkoitusta varten ? Oletko onnistunut tavoitteissasi ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 18.10.2009 - 17:35

Heh, heh, Naurattaa koko kysymys omalla kohdallani. Pystyisin säästämään, jos pystyisin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.10.2009 - 18:04

Yritän, ja onnistunutkin, Erikseen "matkatili", johon siirän kerran kuukaudessa "pyöreän" summan
ja siitä se vain matkarahat kerääntyy vähitellen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 18:25

kyllä vain
pakko on hyvä opettaja, niitäkin aikoja on eletty
nykytilanteessa ei isompaa tarvetta eikä mitään 'kuuria' päällä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 19:09

Siirrän joka kuukausi jemmatilille pienen summan tulevia tarpeita varten. En erikseen aseta mitään tavoitetta, mihin säästän. Viimeksi jouduin turvautumaan jemmatiliini, kun taloyhtiössämme tehtiin isohko remontti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 19:20

Joka kk siirtyy säästötilille tietty summa jotain myöhempää tarvetta varten. Jos vaikka jälkikasvu tarvii pikalainaa tms

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 19:42

Voi, voi. Yhtään ei jää säästöön pienestä palkasta. On pakolliset maksut ja loppu meneekin sitten ruuan ostoon. Jos se paha päivä tulee niin minun on lähdettävä kait kerjuulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 20:29

teknisesti osaan, käytännössä unohtuu tekemättä, matkat tehdään 'maitotililtä'

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 00:07

no säästin mä rahaaa amerikan reissua varten ja onnistuin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 19.10.2009 - 01:37

kyllä osaan jotenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 08:43

Yrittäjän on ollut säästettävä koko elämänsä, koska ikinä ei voi tietää, onko ensi viikolla/kuussa/vuonna tuloja lainkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 09:01

Mulla on myös pari kappaletta ns. jemmatilejä, mutta nyt kun on työmaalla ollu näitä lomautuksia ja rahaa ei ole tullu mistään, niin ne on tyhjennetty moneen kertaan. Olin ajatellu ennen huonoja aikoja ruveta kerää rahaa jotta saisin itseni ja lapseni etelän lämpöön säästettyä, mutta perseelleen meni sekin. Nyt ei varaa ole laittaa yhtään edes säästöön. =(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.10.2009 - 09:25

Tein itselleni aikoinani säästötilin. Periaatteenani on, että kaikki mitä on jäänyt käyttötililleni kuun lopussa, siirrän sinne säästötililleni. Hitaasti mutta varmasti se kasvaa. Joskus tiukan paikan tullen joudun maksamaan sieltä laskujani.