Miksi läskin äidin pitää pakkosyöttää kakaratkin läskeiksi? Miksi sitä "hyvää" ruokaa ylipäätään pitää tuputtaa väkisin vielä

aikuisillekin pennuille? Sotavankienkienkin ruoka oli periaatteessa riittävää mutta he kuolivat tauteihin, jos kuolivat.
On *:n kivaa yrittää saada 40 kiloa äidin "perintöä" pois!

Lisätty: 18.10.2009 - 15:31

Eo tosiaan oo kivaa tulla nimitellyksi läskiksi, mutta niin se vain menee. Olen ollut läski koko ikäni ja se on vain ja ainoastaan äidin syytä, koska hän tuputti tuputtamistaan ja sen päälle vielä makeaa mahan täydeltä, ettei tuuli vie.
Sokerit on koholla ja hengästyn metrin juoksussa kuten aina. Koulussa kiusattiin aina. Onneksi kuolen varmaan sokeritautiin nuorena ettei tarvitse kauan kärsiä tätä helvettiä.

Avainsanat: läski

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.10.2009 - 15:07

Olen itsekin ylipainoinen, mutta ei kuulosta kivalta tulla nimitetyksi läskiksi, mieluummin käytän itsestäni ja muista termiä ylipainoinen. Lihavuus on ongelma korvien välissä, ja sieltä sitä on vaike apoistaa. Vaatii suurta tahdonlujuutta saavuttaa ylipainosta normaalipaino ja varsinkin säilyttää itsensä normaalipainoisena, jos on kerran päässyt pullahtamaan. Nykyisin pyrin syömään tervellisiesti, mutta liikuntaa en ole saanut lisättyä arkeeni riittävästi. Siinä on ilmeisesti minun kohdallani kysymys ylipainon kertymisestä, ja sama vaiva on yhdellä lapsistani, ei kuitenkaan kahdella muulla, vaikka samanlaisia ravintotottumuksia olenkin heidän kanssaan viljellyt. Siis osa lihavuudesta on jotenkin muuten syntyvää kuin pelkkä ruoka jota syödään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.10.2009 - 15:16

en allekirjoita nyt tuota sinun juttua , itse olen runsanmuotoinen siis läski, mutta lapseni ja heidän lapsensa ovat ihan sutjakoita normaali painoisia immeisii , et ei sekään juttu ain noin men ..no voi olla , et jossakin tapaukses syöttävät lapsensa liikaa, mut luulis sit järjen sanovan ainakin aikuisilla lapsilla ,...ja vois sanoa ,... et kiitos riittää, minä en pahastu vaikka ei ruokaa ahmitakaan yllinkyllin.. vaan laitan mielelläni välipalaa jos huikoo , sen seurauksena , et ei olla syöty ähkyyn...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.10.2009 - 15:17

Jep jep, juuri puhuinkin asiasta että monet äidit/isät luulevat olevansa hyviä vanhempia kun tuputtavat kakaransa täyteen mössöä.. Mikä ei todellakaan ole totta, se tekee minusta vanhemman huonommaksi vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 19:32

Monissa perheissä taitaa edelleen olla tapana,että esim.lapsen pahoittaessa mielensä jostakin, hänelle tarjotaan jotain hyvää. Ja jos perheessä on tapana herkutella paljon, niin sehän näkyy sitten sekä aikuisten että lasten vyötäröllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 20:43

Noo,minä jouduin -60 luvulla vielä näkemään nälkää...Haukkuivat luuviuluksi ja ei sekään kivaa ollut.Hävetti koulussakin kun oltiin köyhiä ja anorakin tai monot sai kerran vuodessa anoa koulun kautta ja kyllä hävetti kulkea siinä ruskeassa takissa kun kaikki tiesi,että se oli köyhän perheen merkki.Oispa ollu silloin vaikka lihava....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 09:14

Joillain on tapana "palkita" ruoalla ja osoittaa rakkauttaan ruoalla. niin olen havainnut.
Ylilihavia nuoria ja aikuisia on tosi paljon. Jotenkin surettaa heidän puolestaan.
Roskaruoka ja valmisruoat ovat yksi syy ylipainoon, siihen vielä liitettynä vähäinen liikunta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.10.2009 - 09:18

Olen osittain samaa mieltä kanssasi, paitsi ettei äidin tarvitse itse olla ylipainoinen syöttäessään lapsiaan. Osoittaisin sormella mieluummin sellaisia vanhempia jotka välipalaksi antavat mieluummin hampurilaisen ja kokiksen kuin ruisleivän ja lasin maitoa tai vettä. Sitten ostetaan sipsejä ja muita herkkuja illaksi naposteltavaksi. Pidän sellaisia vanhempia typeränä ja holtittomina jotka eivät lapsistaan niin paljoa välitä että katsoisivat mitä heille syöttää. Nuorena saatu ylipaino on todellakin vaikeaa saada pois. Ei aikuinen voi ymmärtää mitä kaikkea tällainen ylipainoinen nuori joutuu kärsimään nykynuorten yhteisössä. Ilkkumista ja koulukiusaamista hyvinkin herkästi. Ja ne arvet mitkä nuori saa sen takia, eivät millään dietiillä lähde. Sinulle kysyjä toivon voimia oma-aloitteelliseen laihduttamiseen. Kun oikein jaksat uskoa itseesi, onnistut varmasti. Minä ainakin uskon että pystyt siihen.