mikä on tietokonerötös toiselta nimeltään

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.07.2008 - 23:07

Datamaskinrikos

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2008 - 00:22

hakkerointi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2008 - 00:25

Jos noin yleisesti ottaen rötös on sellainen vähän lievempi (pienempi) rikos, niin kait sitten tietokonerötös on lievempi tietokeneen avulla tehty rikos.

Allaolevassa likissä esimerkiksi yksi uutinen joka on otsikoitu tietokonerötökseksi

Lisätty: 17.07.2008 - 21:58

hakkerointi on tietysti yksi rötöstyyppi, jos ei suorastaan rikos? mutta kaikenlaista muutakin voi tietsikalla rötöstellä, enpä rupea neuvomaan

Lähteet:
www.digitoday.fi/tietoturva/...0065373/66

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2008 - 10:21

Minusta se on hakkerointi.Tälläinen tyyppi aiheutaa paljon pahaa toisten koneille,mm.lähettämällä viruksia tai tuhatmäärin roskapostia/kuten Vanhaselle taannoin kävi):

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2008 - 21:53

Rikos tai rötös, jos on itse syyllinen niin varmaan sanoo tehneensä rötöksen, jotta pääsisi lievemmällä tuomiolla. Asiaan: Tietokonerötös on rikos, eli luvaton tunkeutuminen vieraaseen tietojärjestelmään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2008 - 14:45

Useimmiten olen kuullut sanan hakkerointi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2008 - 05:19

Herranjumala tätä ihmisten tietämättömyyttä!

Kello on 05:16, löysin kysymyksen kun katselin kysymyksiä tägillä "tietotekniikka"..

Asiaan:

Hakkerointi ei tarkoita rötöstelyä.
Hakkeri tarkoittaa ohjelmoijaa, hakkerointi taas ohjelmointia.
Hakkeri käsite vain on muuttunut erittäin paljon viimevuosina, mutta sen virallinen merkitys on pysynyt samana.

Hakkeri: Ohjelmoija
Hakkerointi: Ohjelmointi

Ohjelmoija on rehellinen ammatti jossa koodaat/ohjelmoit esim. kotisivuja.

Kysymykseen:

Jaa-a.. Olisiko nettirikos tjsp?
Internet rikollisuus, internet kriminalisointi? Datarike..
:&