Kuinka usein käyt hammaslääkärissä? Pelkäätkö hammaslääkärissä käyntiä?

Yhyy... Hampaasta lähti iso paikka enkä pääse viiteen viikkoon vakihammaslääkärilleni. Meidän paikkakunnalla on vain yksi yksityinen ja kunnalliselle en mene revittäväksi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.10.2009 - 00:20

Kahdesti vuodessa tarkastuksessa (ensi viikolla taas olis sellainen), useimmiten se on vain sellainen 'juorutunti' välillä sitten skroplataan purukalustoa perusteellisemmin.

Mulla on ollut aina 'omalääkäri' , harmittaa vaan että ne vanhenee ja lähtee eläkkeelle. Nyt on kolmas aloittanut tällaiset puheet ja päätinkin että seuraavaksi otan niin nuoren likan että ei enää tarvitse uutta hakea vaikka eläisin satavuotiaaksi.

Pelkäämään en ole ruvennut vaikka alku olikin vähän hankalampi, multa ei nimittäin maitohampaat suostuneet lähtemään normaaliin tapaan (vaikka uutta jo pukkasi sekaan) ja niinpä se ensimmäinen kalusto poistettiin aika väkivaltaisin konstein. Myöhemminkin oli sellainen vähän ronskinpi kausi kun pelasin muutaman vuoden aktiivisesti lätkää ja siinä hommassa muiden kolhujen lisäksi välillä hampaita katkeili ja paikat ainakin irtoilivat kerran kaudessa.

Jotenkin niihin remontteihin vaan tottui ja alkoi pitää hammaslääkärikäyntejä yhtä luonnollisena, melkein samanlaisena vaivana kuin parturissa käyntiä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.10.2009 - 23:33

Kerran vuodessa tulee kutsu.Ai pelkäänkö, no jos joku nukahtaa siihen penkkiin niin tuskin pelkään.Lääkäri herätteli että olis valmista,sinähän rennosti otit,

Lähteet:
Ja tämä tarina on tosi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.10.2009 - 23:55

Silloin menen kun on pakko. Pelkään ihan kammottavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 23:58

Huh,pelkään kait enempi kuin kuolemaa.Mulle on ollut aina h-lääkäriin meno yhtä kauhuhetkeä.Olen ollut jopa nukutettuna hoidossa,maksoi hirveesti,mutta...Nykyään pelko hallussa eli käyn kutsun tultua tai jonkun aksidentin käytyä.Nyt pitäis soittaa aikaa,kun yks hammas hapertui sisäpuolelta reunastaan pikkisen.Kadehdin jos jotain yleensä kadehdin niin ihmisiä jotka on kuin Timppa,yllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 01:16

en käy usein koska on kauhea hammaslääkäri kammo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 08:02

Kerran-pari vuodessa käyn tarkistuksessa.On sitä mukavampiakin asioita kuin hammaslääkärissä käynti, mutta en minä pelkää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 08:08

Kerran vuodessa. Jänskättäähän se käynti, mutta minkäs sille voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 08:29

Pari kertaa vuodessa tulee kutsu.Pieni jännitys on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.10.2009 - 08:45

Se reissu on sellainen pakon sanelema -käynti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 08:58

Hammaslääkärini kutsuu minut joka kevät tarkastukseen ja minä aina silloin menen jos ei mitään akuuttia tule.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 10:00

kerran vuodessa ja en pelkää. just kivaa mennä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 10:16

Käyn kerran vuodessa hammaslääkärissä, enkä pelkää . En myöskään sitä pientä, lyhytaikaista kipua, mitä joskus esim. paikatessa esiintyy.
En halua esittää mitään sankaria, koska myönnän samalla, että en kestä pitkäaikaista kipua ollenkaan, esim. päivän kestävä päänsärky "tekee minut hulluksi".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 13:06

kerran vuodesa pitäis käydä , nyt meni ohi , joten olkoon sitten kerran /2 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 14:51

Velvollisuus, melkein pakko, en enään pelkää

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.10.2009 - 15:56

kerran vuodessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 19:49

Kerran vuodessa käyn enkä tykkää niistä reissusta ollenkaan. Etukäteen psyykkaan aina itseäni, että olenhan minä nyt sentään synnytyksestäkin selvinnyt, niin kyllä tästäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 20:50

Kerran vuodessa käyn yleensä hammaslääkärissä. itse on täällä huolta pidettävä ja aika tilattava kun on vuosi kulunut viimeisestä käynnistä. No minulla on kortti valmiina ilmoitustaululla milloin taas pitäisi ruveta aikaa tilaamaan hammaslääkärille. joskus tulee käyntiä kesen vuottakin ja on mentävä hammaslääkäriin jos vaikka paikka lohkeaa hampaasta. koska kipua ei voi kestää. on mentävä laitattamaan uusi paikka hampaaseen ja niin minulla kävi juuri tänä vuonna et jouduin menemään kevät talvella hammaslääkäriin myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 09:50

Tarpeen vaatiessa.
Lahdessa asuessani kävin säännöllisesti kerran vuodessa oli sitten tarvetta tai ei mutta viime vuosina on asuinpaikka vaihtunut niin tiheästi että ei ole ns. omaa hammaslääkäriä. Viimeksi olen käynyt Outokummussa 2008 ja sitä ennen Klaukkalassa 2007.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2011 - 14:13

Pahinta hammaslääkärissä on itse tarkastus. Kädet tärisee odotushuoneessa ja sit iloisesti kutsutaan sisään. Sitten alkaa se kymmenen minuutin piina kun tuoli laskeutuu ja hammaslääkäri ottaa peilin käteensä. "35 ykkönen, 32 aktiivinen..."...siinä sit koittaa tulkita onko nyt pahaki reikä vai mikä! Kerran yksi hammaslääkäri alkoi tutkia ylhäältä alkaen hampaita ja pari kolme hammasta oli mennyt ohi sanoen "ok". Sitten kohdensi valoa, suihkutti vettä ja rapsutti ja kajautti suureen ääneen "tuossa on syvä reikä" ja lisäsi että poraaminen voi sattua, koska on niin syvällä. Tuossa vaiheessa olin jo itku silmässä, kunnes löysi vielä 4 pienempää reikää alariviltä. Ja edellisestä käynnistä oli vain vuosi.
Sitä sitten odotellaan muutamaa paikkaussessiota.