Minkälaisia joululahjoja saitte lapsena 50-luvulla? Appelsiiniä,luistimen nauhoja,alushametta,esiliinaa,karkkia,ilmapalloja...

Avainsanat: joululahjat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 17.10.2009 - 21:29

Luistimet, pähkinöitä ja rusinoita, nuken vaatteita, sukkia, muitakin vaatteita. Äiti teki kaikki vaatteet itse. Kerran muistan saaneeni monot ja kirjan. Ei niitä kaikkia jaksa enää muistaa, kun aikaa on kulunut ihan tuhottomasti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.10.2009 - 21:47

urheilu- ja kalastusvälineitä, kirjoja ja jotain vaatteita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 00:10

Käyttövaatteita joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.10.2009 - 08:38

Olin silloin loppupuolella sellainen vaahtosammuttimen kokoinen etten edes muista. Mutta oletan niiden olleen alusvaatteita, tumppuja ja pipoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 09:04

Tarkkaa muistikuvaa ei ole, mutta varmaan siihen aikaan annettiin itse neulottuja lapasia, sukkia, kaulaliinoja ja myssyjä. Ehkä sain paperia ja kyniä koska olin kova raapustelemaan jo ihan pienenä. sukset tuli melkein joka joulu, koska yleensä jo uudenvuoden aikoihin ne olivat poikki ja vuosi hiihdeltiin paikatuilla suksilla. Ukkini oli mestari suksen korjaaja ja minä mestari ne katkomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 20:06

Värikyniä, paperia, kotitekoisia yöpaitoja (ihmettelin miten pukki tiesi kokoni)