Missä ja miten opit uimaan ? Minkä ikäisenä ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.10.2009 - 20:34

Ukki opetti aikanaan alakouluikäisenä - varmaan siinä 6-7 vuotiaana.
Uimataito on todella tärkeä juttu!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.10.2009 - 19:35

Aika myöhään. en muista tarkalleen, taisin olla toisella 10. kun muut pojat menivät hienosti ja minä opettelin. No nyt onneksi osaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 20:12

Seitsemänvuotiaana. Korsossa, jossa silloin asuimme, oli uimakoulu. Myöhemmin suoritin uimamaisterin tunkinnon Helsingin Sompasaaressa, jossa oli Elannon työtekijöiden lapsille tarkoitettu päiväsiirtola ohjaajineen ja uimakouluineen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 20:22

Minä meressä opin n.6 vuotiaana, rannalle oli matkaa 50 metriä ja vanhempani hermoilivat kun salaa rantaan menimme niin opettivat meidät uimaan, 4 vuotiaana minä jäälautoilla jo seilasin, sain pirun kovat tukkapöllyt siitä, ja mun hieno punainen saapas meni meren pohjaan sillä reissulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.10.2009 - 20:35

7-vuotiaana Tuusjärvessä. Itse opettelin, kun kaikki muut ikätoverit jo osasivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 20:48

en oo vieläkään opinut kunnolla.. mul on vesikauhu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 20:51

Uimastadikalla uitiin hiukset turkooseiksi ja huulet sinisiksi alakouluikäisinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 20:59

taisin olla seitsemän vuotias, kun uimakoulun opettaja "viskasi" syvään altaaseen.
siinä oli vähän pakko oppia uimaan =D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 21:12

Varmaan josku 10 vuotiaana ihan itsekseni. Uimakoulu lopetettiin kesken kun tuli niin kylmät ilmat. Amerikassa oli pakko uida melko pitkä matka purjeveneeltä rantaan kun vene ei tullut sovitusti hakemaan. Välillä selkää uiden onnistuu pitempikin matka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 21:19

Ala-asteella, varmaan 1-2 luokalla. Olen ollut tosi arka veden ääressä aina. Olin hukkua n. 4-vuotiaana. Kammo on jäänyt. Katiskannostoonkin varustaudun pelastusliiveillä, vaikka rantaan muutama hassu metri. Jos säikähdän sitä vedenvaraan joutumista, uin kuin tiiliskivi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 21:41

Suomenlahdessa 5 kesäsenä,
oli pakko kun ei muuten saanut lähteä veneellä yksin (saaren vankina kaikki kesät)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 22:43

Järven rannalla Kaustisella koin pysyväni pinnalla.Se oli hieno kokemus, vaikkakin sattui olemaan jo myöhäinen syksy ja usko tai älä, mut sillon satoi rakeita ja mä sukelsin estääkseni kivuliaat rakeet.Nyt kun ajattelen, ei se ollut kurjaa.Jos olis kalju, ois ottanu kipeetä.Muuten hieno kokemus ja aikaisemmin me laitettiin vihkoon ylös uintikerrat ja syöksyttiin saunaan.Ylitin sadan uintikerran eräänä kesänä.Eli opin ihan itse kun asuttiin järven rannalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 22:59

Alkeet opin nuorena uimakoulussa. Jossain vaiheessa kai sitten opin ja uin nuorempana melko pitkiäkin matkoja, yleensä jonkun järven yli ja takaisin. Vähän oli parempi kunto kun nykyisin, koska nyt en uskalla uida kaukana rannasta. Yksi syy voi olla myös se, että olen joutunut kaitsemaan paljon nuorisoa järvellä käydessä, itsestänikin on tullut varovaisempi ja arempi uimari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.10.2009 - 08:29

Olin varmasti jo toisella kymmenellä. Edesmennyt rakas serkkuni omasi niin mahtavan kärsivällisyyden, että jaksoi likkapahasta opettaa. Ja vielä enemmän hänen kärsivällisyyttään koeteltiin sitten kun olin hoksannut miten pysyä pinnalla ja päästä eteenpäin, kun joutui komentamaan minut vedestä pois kotiin lähtöä varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.10.2009 - 15:59

noin seitsemän vuotiaana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 20:55

Taisin olla jotain 10 vuotta vanha kun opin aivan kunnolla uimaan.