Kun pidät ystävillesi juhlat, aloitatko pelastusharjoituksilla (aivan kuin lentokoneessa)?

Kerrot kaikki varatiet, sammuttimien paikat jne

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.10.2009 - 13:58

enpä ole moiseen vielä ryhtynyt,
mutta sen sijaan vene ei lähde rannasta ennenkuin lasti tietää mitä tehdä mahdollisissa ongelmatilanteissa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.10.2009 - 14:13

En yleensä, mutta kerran, pari olen noin toiminut. Kyseessä oli molemmilla kertaa juhlat mökillä, jonne on palokunnankin aika vaikea löytää ja vieraat olivat toiselta paikkakunnalta.
Printtasin myös selkeät ohjeet mökin seinälle, sammuttimen yläpuolelle. Siinä kerrotaan miten hälytys tehdään ja kuinka mökin sijainti ilmoitetaan tarkasti.$

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 14:34

en :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 14:59

EN ole vielä , mutta hyvä idea, otetaan käyttöön ensi kerralla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.10.2009 - 15:30

En pidä juhlia, joten ei ole tarpeellista kertoa olemattomasta sammuttimesta ja varatiestä joka on kolmannen kerroksen parveke. Sieltä ei pääse alas kuin hyppäämällä, ja huonostihan siinä kävisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 15:49

Harvoinpa myöskään pippaloita järjestän ja silloin kun pippalot on niin eipä ole ensimmäisenä ollut tuo mielessä:)
Ihan hyvä pointti tuo:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 16:06

no ei ole tullut koskaan mieleen pitää pelastuharjoituksia,vaikka ehkä syytä olisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 16:16

Enpäs ota edes ens kerralla käyttöön,sillä nopein tie ulos on ikkunasta.Tietty voisin opastaa sammutuspeiton käytön,joka keittiön kaapin ovessa;enempää varotoimia ei mun mielestä tarvi kuin ikkunaa kohti ja ulos,pudotus vajaa metri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 17:36

en?!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.10.2009 - 18:40

Ei ole tullut mieleenikään. Tästä torpasta pääsee helposti ulos tarpeen tullen kahdesta ovesta se pieni väkimäärä jotka meidän kutsuilla yleensä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 18:48

Ei ole harjoiteltu,
mutta tässä maantasalla olevassa bunkkerissa on itään ja länteen pelkkää ikkunaan, jos ei osaa niistä ulos niin johan on ihme

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 21:13

Jeps, tottakai. Ja tietysti elvytysohjeet ja käydään läpi vieraiden perussairaudet kuten diabetes, sydänjutut, epilepsiat ja muut hoitoa vaativat tapaukset. Jokamiestaidot tulee samalla kerrattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 13:17

Eilen oli tyttären nimipäivät ja pienimuotoiset, noin 15 hengen juhlat. Matala talo ja selväpäistä porukkaa joten ei kannata aiheuttaa vanhuksille turhaa stressiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.10.2009 - 16:02

en tee niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 19:59

Ystäväni tuntevat kotini sen verran hyvin, että löytävät ulko-ovet ilman erillistä opastustakin.