Ovatko rintaliivit todella tarpeelliset vai ovatko ne vain "hämäystä"?

www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...5250080443

Avainsanat: rintaliivit islam uskonto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.10.2009 - 17:42

Rintaliivit eivät ole tarpeelliset, sitäpaitsi ne ovat epämukavat päällä.
Kyllä pitäisi olla aivan sama mitä naiset päälleen pukevat, mitä sitä kieltämään liivejäkään.
Malka olkoon niiden miesten silmissä jotka "hämääntyvät" rintojen kiinteydestä liivien kanssa. Jotkut tarvitsevat liivejä jo terveydellisistä syistä.

Lähteet:

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.10.2009 - 10:16

Voi pyhä sylyvi. Luin tuon artikkelin kahteen kertaan ennen kuin uskoin. Olen sanaton tai oikeasti sanoja olis niin paljon (rumia), että olenpa hiljaa. Kaikkeen se uskonto puuttuukin. Rintaliivit ovat tarpeelliset monestakin syystä. Selvittäköön joku toinen sen asian..mie en pysty, kun rupes niin kiukuttamaan tuo artikkeli...rrrrrr...päästän höyryjä ulos, kohta sihisee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 10:24

'tarpeellista hämäystä' sanoisi huolestunut perään katsoja

riittääpä Al-Shabaabilla ruoskimista ennen kuin kaikki rintsikoita käyttävät naiset ja parrattomat miehet on saatu herran nuhteeseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.10.2009 - 11:20

Voi herran pieksut, kun on rouvalla jalassa. Mitä tuohon voi sanoa. Kyllä nyt on joku tulkinnut pyhää kirjaa omavaltaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 11:27

Jäi epäselväksi tuo "hämäystä" ?
Mitähän sillä mahdetaan tarkoittaa? (taas "ihan uunona" täällä)

Kyllä rintaliivit ovat ihan tarpeelliset - ja sitäpaitsi ihan mukavat käyttää.

Laitetaanhan lehmillekin tissiliivit ja ovat kuulemma niistä oikein mielissään - helpottaa kantturointia niityllä kummasti:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 11:49

Paperihesarista kopsattua:Al-Shabaabin omaksumaan ääritulkinnaan mukaan rintaliivit ovat hämäystä ja siksi islamin vastaiset.Heidän mukaansa naisten rintojen on oltava luonnostaan kiinteät.
Hierasin minäkin silmiä,kun luin jutun,mutta paree ehkä olla kommentoimatta mitään ettei nouse myrsky vesilasissa vrt.Tanskan pilapiirros-sekamelska.I:llä saattaa olla vakoojia kaikkialla;Napsussakin ;-§

Lisätty: 17.10.2009 - 11:50

Tarpeellisuudesta,sehän on jokaisen oma aika henkilökohtainen asia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 14:00

Nämä uskontoon liittyvät vaatimukset siis ulkonäköön ja muotoon liittyvät jutut ovat hassuja. Olihan televisiossa myös suomalaisesta lahkosta juttua. Jos painoindeksi nousi yli 21 niin työntekijä sai kenkää. Mutta kainalokarvat saivat rehottaa vapaasti. Hämärästi muistelen ohjelman olleen näin.

Lukisivat joka porukassa pyhiä kirjoituksiaan tarkemmin lähimmäisen rakkauden hengessä eivätkä kiinnittäisi huomiota ulkonaiseen habitukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 14:17

kyllähän meilläkin yhteen vaiheeseen rintsikoita (kahleita) poltettiin, silloin taisivat van olla äänessä toiset porukat

- joskus pistää ihmettelemään, mitä kaikkea ihminen pystyy keksimään ja nauramatta totena esittämään -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 14:41

ei voi ola totta! On ne tuiki tarpeelliset ainakin täällä missä niitä saa vapaasti pitää ja laittaa vähän pitsiäkin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 14:58

Ne on naisille sopivan tarpeelliset 'hämäys' tarvikkeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 16:47

No, voi yhden kerran. Kaikkea sitä kyselläänkin.Tärkeät kapistukset jo terveyden kannalta. Ajatelkaa nyt vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 17:42

kyllä mulle ainakin on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.10.2009 - 18:19

Että silleen. Onneksi on asu tuon vallan alla. Mikäs heidän on ollessa joilla on pienet ja terhakat rinnat, ei siinä liivejä silloin tarvita. Mutta entäs sitten ne joilla on päinvastoin. Monelle isorintaiselle jo selän ja niskan takia pitää olla tukevat liivit. Eli siis ihan välttämättömät.
Ja pitäähän niillä ukoillakin jotakin puuhaa olla hakasia avatessaan....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 18:56

Minä en kyllä käytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.10.2009 - 16:12

ovat tarpeelliset. kyllä!