Onko broileri aina kanaa.kukot tapetaan jo pienenä?Eikö niistä tulisi broilerin veroisia jos annettaisi kasvaa?

Olenko väärässä vai tietämätön asian suhteen.Tuli vain mieleeni.

Avainsanat: kukko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.10.2009 - 18:15

Broileri on jalostettu siipikarjaeläin. Kanoista puhutaan yleisnimityksellä, vaikka se tarkoittaa naaraspuolisia. Broilerikasvattamoissa on sekä uros- että naaraspuolisia yksilöitä. Munituskanaloissa käytetään munarotuja ja siellä on pelkästään naaraita.
Tietoa aiheesta:

Lähteet:
www.siipi.net/broileri/index.html

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.10.2009 - 21:55

Ei kai sillä sukupuolella ole mitään väliä. Luulen että ovat molempia, sekä kukkoja että kanoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 21:59

Broileri on lihantuotantoon kasvatettu kana (tai kukko).

(kukkopoikien kasvattamisessa on joitain ylimääräisiä haasteita, mutta sitäkin tapahtuu)

Broilerit ovat teurasikäisiä noin 5 viikkoa vanhana, jolloin ne painavat suunnilleen 1,8 kiloa. Kasvuaikanaan broileri syö tyypillisesti noin 3 kiloa rehua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.10.2009 - 22:21

Ehkä ne kukot säästetään kun niitä on muutenkin vähemmistö. Tarviihan sitä suvunjatkamistakin miettiä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 22:57

menee siellä kukkopojatkin joukossa, broilerit yleensä ovat lyhytikäisiä, vain muutamia viikkoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 08:11

Voi voi - ihan säälittää nuo jutut että raukat pataan päätyvät.

Eiköhän broileri kasvattamossa mene pataan sekä tyttökanat että poikakanat loppujen lopuksi niin murheellinen on niiden elon taival...

Poikakanoille eli kukoille saattaa tulla "machoilua" ja kova riita kananeidoista - minkä ikäisenä sitten? En tiedä mutta jos pojat teilataan ennen tyttöjä niin olisikohan tässä syy?

Lihaa syön valitettavasti - possuressuja säälin ja niiden piffejä en lautaselleni hamua.
Eksyin kerran googlen kautta etsiessäni yhtä työjuttua teuraskoneita kaupittelevan yrityksen sivuille. Oli oikein kuvien kanssa ulkolainen sivusto. Ja voi hyvät hyssyykät kuinka teollista ja julmaa touhua!
En ole sen jälkeen oikein joulukinkkuakaan hyvällä silmällä katsonut!

En kuitenkaan kouhkaa tästä lihansyönnistä/ syömättömyydestä vaan voihan sitä ihan issekseen tehdä ratkaisuja.

Yksi hampurilaisketjuista ja niiden pihveistä tehty elokuva pysäytti myös: voi ammu parkoja!

Jotenkin, haluamatta nyt vaikuttaa mitenkään höperöltä ja kahelilta mietteineni, minusta tuntuu että me ihmiset ei vielä oikein ymmärretä eläinten inhimillisyyttä ja eloa - mielestäni ne mokomat osaa ihan ajatella ja taatusti kokevat tunteita!
"Koti-laboratoriossani" selkeää näyttöä on: kun marsujen koti siivotaan syntyy siitä semmoinen "popcorn jumping" eli pomppivat riemusta sinne tänne - se on sitä pukkihyppelyn osoittamaa silkkaa marsunriemua!
- ja marsuilla kun on huono päivä ja kiukuttaa niin sieltä löytyy ne pikkuruiset hampaat suusta ja (varovasti tosin) saattaa nirhaista hoitajaansa peukkuun!

Anteeksi kun oli taas tämä"puheripuli" näin aamusta...

Lisätty: 17.10.2009 - 08:28

www.oikeuttaelaimille.net/tt...Itemid=154

en tiedä toimiiko tuo linkki mutta tuolla asiasta lisää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 12:45

Itselläni menee usein sekaisin kana ja broileri.
Varsinkin kun maistuvat ihan samalta.
Kerran viikossa on silti ruokana kanaa - tai broileria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.10.2009 - 16:13

ihmettelen että suomessa ei olla vielä kukkoa oikein syöty.