Osaatko kutoa (neuloa) sukan kantapään tai patalapun, tai et mitään?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.10.2009 - 19:55

Kudon usein sukkia, väliin sormikkaita, joskus lapasia ja päntiönään pipoja. Patalappujakin on tullut muutama tusina tehtyä.
Kerran kudoin villapaidan, mutta purkuun meni se tekele, koska päälle puettuna veti kieroon!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.10.2009 - 19:50

Sukan kantapään olen unohtanut, mutta ohjeita apuna käyttäen varmasti osaan. Patalappu on ihan helppo esim. sormikkaiden rinnalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 19:59

kaikki nuo:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 20:00

patalapun jouduin tekemään leikkikoulussa äitienpäiväksi, liikuttava lopputulos enkä sen jälkeen ole edes yrittänyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 20:12

Herkisin kutomasta jo alakoulussa:
urakkana oli kutoa sukat: toisesta tuli kokoa 36 ja toisesta 42

Eipä taida meikäläisestä käsityöhommiin olla. Patalappu nyt voisi onnistua mutta muoto voisi olla jtk. muuta kun neliö. Pyöreästä tulisi äkkiä "päässä pidettävä" patalappu:):) kuperaksi muotoutuisi kokemusta on tästäkin. Tumpelo siis mikä tumpelo...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 20:52

en mitään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 20:57

En osaa, enkä ole koskaan osannut neuloa mitään. Aikoinaan minäkin virkkasin joskus 8-9 vuotiaana sen pakollisen patalapun, nyt osaisi tehdä sitäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.10.2009 - 22:17

Kummatkin ja siitä väliltä onnistuu kaikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 22:59

En osaa kutoa sukka,neuloa voisin parsinpaikan sukan kantapäähän,mutta kutominen on jäänyt,samoin virkkiminenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 23:25

ainoastaan verkkoa osaan kutoa (ja paikata), mutta se onkin ihan toinen juttu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 00:46

Juuri olin toisen sukan kärkikavennuksessa, mutta en jaksanut kutoa loppuun. Jatkan huomenna. Kantapää on hauska vaihe sukan puolivälissä. Nykyisin teen kärkikavennukseksi ns. sädekavennuksen, koska se on ensinnkin huomaamaton ja sopii omaan jalkaani ainakin paremmin kuin muut nopeat kavennukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 08:17

Osaan neuloa vaikka mitä sillä aikoinaan neuloin vaikeita kirjokuvioita villapaitoihinkin. Harmittaa, kun kädet eivät kestä enää kutomista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 09:30

Osaan kutoa sukan kantapään.Viime viikolla ostelin lankoja,kudon taas mummin mussukoille pukinkonttiin sukkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 14:12

"Minä purin kerin tikkuan." Siis osaan ja lainaamani lause on Eteläpohjanmaalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 15:54

en ole edes sitä patalappua koulussa tehnyt. Ope ajetteli , että tolta jukurilta ei nämä lapun käännökset suju, joten kudoin metrin tai puoltoista suoraa nyöriä :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 21:02

osaan mitä vaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 12:42

No patalapun osaa varmaan jokainen jos viitsii vaan yrittää ja pääsee alkuun.
Muu onkin sitten hieman kinkkisempää... Ihan mitä vaan en kyllä osaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 15:59

kaikki muu paitsi käsityöt on turhaa .. kyllä osaan molempii .. ja netissä on hyviä ohjeita patalapuista - sukkiinkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.10.2009 - 16:14

en taida osata enää mitään.