Onko lauantai vai perjantai perinteinen saunailta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.10.2009 - 19:31

meillä se on ollut perjantai, ellei mitään isompia esteitä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.10.2009 - 19:48

Vanhaan hyvään aikaan se oli lauantai, mutta nykyisin saunotaan milloin vaan, kun ihmisillä on niin paljon saunoja asunnoissaankin. Ja kerrostaloasukkaitten saunavuorot ei kaikille riitä lauantaina, niin niitä on sitten jaettu monelle päivälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 19:59

molemmat:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 20:13

Ihan mikä päivä vaan silloin kun ollaan lomalla ja mökillä - mielellään ihan joka päivä.
Talvisaikaan se kyllä on tuo lauantai mieluiten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 20:25

Lauantaisauna,koska saunavuoron satuin saamaan lauantaiksi elikkä huomenna saunaan.Menen takuuvarmasti,sillä en edes muista koska viimeksi onnistunut olemaan paikalla lauantaina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 21:11

Kyllä se on perinteisesti lauantai jos itse saa valita eli jos on oma sauna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 21:16

Keskiviikko ja lauantai.mökillä jokapäivä.Serkkupojallani on aina joka päivä,on puulämmitteinen ja sähkökiuas.En edes tiedä miten monennet kiukaat on menossa.Yksi useista hulluuksista isäni suvussa on saunominen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 22:01

En edes tiedä miten monennet kiukaat on menossa.Yksi useista hulluuksista isäni suvussa on saunominen. (tämä oli lainattu Timppa vastauksesta).

Saunominen ja mökkeyly kuuluu suomalaiseen kulttuuriin, kiukaita saa aina uusia, miulla aikoinaan kiukaan teki kyläseppä ja sanoi että se kestää koko ajan minkä elät, no on se kestänyt jo 28 vuotta jos sais sitten toiset samat vuodet siihen lisää niin olisi hyvä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 23:27

mahdollista joka päivä (kun on kotosalla) mutta on niin monesta kiinni ettei vakio viikonpäivää ole päässyt muodostumaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 08:19

Vuorotyön vuoksi saunapäivä voi olla mikä vaan. Yleisimmin käytetyt saunanlämmityspäivät ovat meillä kuitenkin keskiviikko, perjantai ja lauantai. Kesäisin melkein joka ilta mökillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 09:33

Lapsena se oli aina lauantai.Nyt ei ole päivällä väliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 15:19

Ehdottomasti lauantai !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 15:26

meill on lauantai.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 12:41

Ei oikeastaan kumpikaan, kesällä käyn mökillä kuukauden aikana joka päivä saunassa mutta nyt viimeisen kk aikana on tullut saunottua kerran. Tahti kyllä tihenee hieman talvella mutta ei silti ole mitään tiettyä päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.10.2009 - 16:14

lauantai