Mistä saa pieniin suupaloihin tarkoitettuja krustadi-kupposia?

Avainsanat: krustadi suupala

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.07.2008 - 16:52

Krustadeja myydään suurissa tavarataloissa, kannattanee soitella ensin niihin ennen kuin
lähtee dallailee käytäviä tai kysyä paikan päällä henkilökunnalta. Mukavia makuhetkiä
naposteltavien nauttimiseen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2008 - 10:27

Etnisistä kaupoista ja Kauppahallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2008 - 13:30

Meille jotka emme edes tieneet mitä krustadi-kuppi tarkoittaa (niitä muuten löytyy lähes kaikista tavarataloista ja marketeista):

kotinetti.suomi.net/petri.le...anasto.htm

Krustadi kuoriainen, öljyssä kypsennetty kupin muotoinen leivonnainen, joka täytetään makealla tai suolaisella muhennoksella

Meille joiden pitää kokeilla kaikkea, miten niitä tehdään:

www.satotukku.fi/ajankohtais...010106.htm

Krustadi kulhot ja riisinuudelisalaatti:
0,18 kg riisijauhoja
0,05 kg maissitärkkelystä/maissijauhoja
0,05 kg (erikois)vehnäjauhoja
¼ tl leivinjauhetta
¾ tl suolaa
1 muna
3 – 3,5 dl vettä
0,5 dl öljyä frittaukseen
Mittaa kuivat aineet kulhoon, tee keskelle pieni kolo, lisää koloon muna ja vesi. Sekoita pehmeäksi taikinaksi, anna levätä 1 h ennen käyttöä. Kuumenna krustadi rautoja hetki öljyssä, dippaa kuumat raudat taikinaan noin 2/3 raudan "pituudesta". Friteeraa kuppeja hetki, ravista irti raudoista ja jatka paistamista, kunnes kullanruskeita. Valuta hyvin talouspaperin päällä.

Ja vielä tosiuteliaille tuosta krustadiraudasta (löytyy hyvin varustetuista tavarataloista ja kokkipuodeista) keskustelupalstavinkki, jossa on pohdittu vanhoja suomalaisia vehkeitä (rootirauta) ja konsteja jotka ovat hyvin läheistä sukua (jos ei ihan sama asia) :

www.kotikokki.net/keskustelu...3660,15898

Lisätty: 17.07.2008 - 13:35

taas kirjoitusvirhe: roorirauta ei rootirauta, sorry