Voiko heti flunssan jälkeen urheilla? Vai pitääkö olla välipäiviä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.10.2009 - 17:41

Ei suositella heti. Pitää olla niin kuntoutunut, että ei ole enää jälkitaudeista vaaraa. Aloittele varovaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.10.2009 - 18:11

pari juttua on hyvä muistaa

- tauti ei ole välttämättä kokonaan ohi vaikka ulkoiset merkit helpottavatkin
- kuntosi ei ole sama kuin ennen flunssaa, älä pyri heti samoihin suorituksiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 18:51

Anna itsellesi vielä toipumisaikaa. Heti flunssan jälkeen et ole urheilukuntoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 19:03

Sydänlihastulehdus on vaarallinen asia hyväkuntoiselle nuorellekin ja moni on siihen menehtynyt kun lähtenyt ihan vaan flunnssankin jälkeen lenkille.Muutama päivä huilinkia täytyy muistaa pitää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 19:18

Suosittelisin 1-2 viikkoo huilii treeneistäkin riippuen flunssan kestosta ja kovuudesta, mieluimmin myöhemmin kuin liian aikaisin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 19:59

pitää olla välipäiviä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 20:15

Varovasti - varovasti aloittaen!
Paras konsti on "kuunnella kehoaan" - ja riippuuhan se sitä flunssan kovuudestakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 20:53

pitää pitää välipäiviä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 21:51

ssatu sen taas sanoikin, pitää pitää välipäiviä, lisään jos on ollut kuumetta niin ole varovainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 09:29

Kyllä varmasti VOI urheilla heti flunssan jälkeen, jopa flunssaisenakin. On vain ajan kysymys kuinka pitkään voi tällöin urheilla. Flunssaiselle tai flunssatoipilaalle urheilevalle tulee nimittäin noutaja aika helposti ja yllättäen sydänlihastulehduksen eli myokardiitin muodossa. Haudasta harva urheilija lähtee sitten enää harjoituslenkille vaikka olisi eläissään ollut kuinka kovakuntoinen hyvänsä...
Eli kannattaa ehdottomasti pitää välipäiviä ja toipua kunnolla terveeksi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 16:48

Jos alat reuhumaan heti, niin saattaa tulla sairaalareissu.Järki käteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 12:39

Sydänlihas voi tulehtua ja aiheuttaa vaikka hengenlähdön, eräälle lahtelaiselle sählynpelaajalle kävi näin. Urheilla ehtii myöhemminkin, terveyden kustannuksella ei kannata urheilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.10.2009 - 16:15

kannattaa välipäiviä pitää