ihmiset kuolevat pois, eikä kukaan kaipaa.Mitä mieltä olette?www.iltalehti.fi/helsinki/20...3_hi.shtml

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.10.2009 - 10:12

Tämän tapauksen yksityiskohdista ja taustoista en tiedä, mutta vastaavia tapahtuu aina silloi tällöin, 'parhaimmillaan' saadaan levätä rauhassa vuosiakin kuten eräs entinen työtoverini teki.

Teknisesti on mahdollista järjestää elämänsä niin ettei kukaan sinua kaipaa pitkään aikaan, maksupalvelut yms. ja jos itse haluaa erakoitua, se ihan mahdollista vaikka keskellä Helsinkiä.

Tämä entinen kollega jäi ennenaikaiselle eläkkeelle, sukulaisia ei ollut ja työtovereilleen oli ilmoittanut ettei halunut pitää mitään yhteyksiä, kuoli (luonnollisesti) sitten omaan sänkyynsä sellaisena vuoden aikana että muumioitui eikä ruvennut pahemmin haisemaan. Löydettiin vasta kun talossa alettiin tehdä putkiremonttia ja huotomies meni sisään yleisavaimella. Tarkkana tyttönä entinen kirjanpitäjä oli pistänyt kaikki laskunsa maksupalvelun hoidettavaksi ja kun eläke rullasi niin tilillä piisasi rahaa ja kaikki olivat tyytyväisiä.

Monella tuo erakoituminen ja yksin jääminen ei tietenkään ole vapaaehtoista eikä oma valinta, silloin puhutaan tosi surullisista tapauksista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 16.10.2009 - 09:54

Huomenta kismet. Näitä tapahtuu meidän hyvinvointivaltiossamme enemmän kuin tiedämmekään. Mutta kaikesta ei voi päättäjiäkään syyttää, kyllä tällaisissa tapauksessa se sormi pitää kääntää omaistenkin puoleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 10:06

Se on tätä nykyaikaa,ikävä kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 10:16

Kuopiossa asuessani samassa kerrostalossa sattui vastaava tapaus. Hajun ollessa jo hyvin voimakas vaadimme talonmiestä menemään asuntoon ja mies oli ollut kuolleena pari kuukautta. Kukaan ei ollut kaivannut häntä, en tiedä oliko sukulaisia olemassakaan. Näin voi käydä ja siksipä olen sitä mieltä, että pikkuisen meidän pitäisi välittää naapureistamme. Täällä maalla se toimii aika hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.10.2009 - 12:06

Asia jota olen miettinyt aika paljon omalla kohdallani. Jos ja kun kuolen, voi käydä samalla tavalla, ettei kukaan huomaa mitään muutamaan viikkoon. Ehkä vuokranperintätoimisto havahtuu ensimmäisenä, kun ei vuokra hoidu. Onneksi en itse siitä enää mitään tiedä siinä vaiheessa. Kaikilla kun ei ole niitä sukulaisia ja lähiomaisia siinä lähiympäristössä, ja vaikka olisikin mutta jos yhteydenpito tapahtuu pari kolme kertaa vuodessa, saa kauan maata kuolleena ennen kuin kukaan huomaa. Tällaista on eläminen ja kuoleminen yhteiskunnassamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.10.2009 - 12:37

hirveän surullista. kyllä vain..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 12:53

Kaikilla ei, surullista kyllä, ole omaisia tai muitakaan ihmisiä, jotka huolehtisivat. Yksinäisyyttä on paljon ja voi vaan arvailla, kuinka yksinäinen henkilö tämänkin tarinan takaa löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 17:09

Jo ei ole kertakaikkiaan ketään, kuka kaipaa, niin siinä ollaan sitten oman onnen nojassa. Onneksi meilläpäin on sellainen naapurusto, joka vähän katselee, nouseeko verhot aamulla .Hyvä, on ainakin elossa.Sukulaisiin ei kannata luottaa. Ne välittävät sitten, kun tulee perunkirjoitus. Olen kokenut tämän asian.Lähimmät ystävät ja lapsi, ovat kiinnostuneet.