onko iskenyt jo syysmasennus,minulla ei ole sellaista ollut ikinä,tykkään syksystä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.10.2009 - 22:26

mikään allaolevista oireista ei osu kohdalle, eli ei ole iskenyt

Syysmasennuksen oireet alkavat yleensä syksyllä lehtien pudotessa. Syysapatian oireita ovat mm.

ärtyneisyys
masentunut mieli
ilottomuus
epämääräiset kivut
makean himo ja kasvava ruokahalu
painonnousu
vireystilan lasku
seksi ei kiinnosta
ainainen uneliaisuus ja univaikeudet
sosiaalinen aktiivisuus vähenee
vetämättömyys
tuskaisuus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.10.2009 - 22:36

ei ehdi masentumaankan , on niin kiirusta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 22:37

Hienoa kun on 4 vuodenaikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 22:45

kyllä on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.10.2009 - 00:50

Ei nyt varsinaista masennusta mutta pientä vetämättömyyttä olen havainnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 09:27

ei nyt ole.
OSa noista vähäviisaan mainitsemista oireista sopii varmasti muuhunkin kuin syysmasennukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.10.2009 - 12:42

Se voi iskeä helposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 12:51

Ei ole ehtinyt ja tätä menoa ei ehdikään ennen talviaikaa ja eikös talvellakin ole oman nimisensä masennus tai väsymys tms.Ehkä tätä pimeän tuloa helpotti mun valoisa reissu,pari viikkoa lounais-Ranskan lämmössä ja kirkkaudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 14:18

Masennus ei liity matkailuun mutta en ole masentunut. On niin paljon puuhaa ettei ehdi synkistelemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 12:00

Ei iske vaikka kylmyys ja pimeys toki rajoittavat harrastamista ja tekemistä.
Vireystilaa voi pitää yllä vaikka suunnittelemalla uutta reissua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 21:52

syksyllä ei ole koskaan meinannutkaa, jos ei nyt paljon muutoinkaan, kesältä on jäänyt niin paljon tekimisiä 'ehtiihän sen sitten syssymmällä' periaatteen vuoksi, ettei oikei kerkeiskään masentelemaan