Onko kodissasi viherkasveja? Jos on niin millaisia?

Meillä aika kookkaat amtsoninlilja, kumipuu, limoviikuna ja yucca-palu sekä muutamia pikkuisia kaktuksia.

Avainsanat: viherkasvit kotonasi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.10.2009 - 21:06

Voi hyvät hyssykät on - on!
Ja niiden kanssa on pulassa - tuppaavat kasvamaan ihan miten sattuu = kotini on jokaisen puutarhurin kauhistus!

Kasvikset viettävät kesän terassilla (useimmat) ja talvella ovat sitten vähän "huonolla hoidolla" ja siksi ilmeisesti sinnittelevät ja ovat onnellisia päästessään alkukesästä ulos ja kiittelevät kovasti syssyn tullen (etenkin joulukaktukset)

Meiltä löytyy:
- papinkaura ( vanha jätti, joka raukka tosin on saanut isännältä "häädön" - on vain ajan kysymys milloin istuu kompostissa)
- iso Lohikäärmepuu (tää on se "lempi")
- kiinanruusu
- "Poikamies" eli Tyräkkipuu
- posliinikukka
- rahapuu
- limoviikuna
- santpaulioita
- joulukaktuksia (kukkii parasta aikaa ihan hulluna)
- joku semmonen kasvi jonka voisi "letittää" (leteistä tosin ei ole tietoakaan, en ole viitsinyt laittaa kaveria solmulle)
- viirivehka
- enkelinsiipi
- kirjava joukko anopinkieliä
- oleanteri
- jukkapalmu
- pihalta pakkasesta pelastettu ruusu (joka päätti että on talvija on nyt melkein keltainen lehdistään)
- ja joukko joitakin muita "vihreitä" jonka nimeä en edes tiedä...

Eli ihan joka huushollin perus rehuja täällä.....

Kysyjän kommentti

Oletkin todellinen viherpeukalo!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.10.2009 - 20:53

Kahvipensas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.10.2009 - 21:01

Ei ole kasveja. Kissa pistää ne silpuksi ja syö osan, joten parempi ilman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 21:12

Aina vihreitä,ei tarvi kastella eikä pelkää pakkasta,lisäksi helppohoitoisia.

Lähteet:
muovi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 21:12

kiersin ympäri ja laskin, kuutta eri sorttia, yhdenkään nimeä en tiedä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.10.2009 - 21:16

On jos jonkinsorttista. Mutta isoimmista mainittakoon Traakkipuu, Peikonlehti ja Kiinanruusu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 21:23

Ei ole yhtäkään, astmani rajoittaa kasvit vain pihalle, ja 2 kisuneitiä varmistaa että siellä myös pysyvät, eikä minulla mikään kasvi sisällä edes menestykään, opetan niitä aina uimaan ja hukkuvat veden runsauteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 21:36

Pari joulukaktusta, kiinanruusu, paprika, pari santpauliaa ja kirjovehka sekä muutamia muita matalia viherkasveja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 21:57

Laidasta laitaan löytyy,mutta orkideat on mielenkiintoisimmat ja jotkut lihansyöjäkasvit.Olen kaupungin viheryksikössä työssä ja hoidan sairaalan,vanhaikotien,kirjastojen sekä virastojen viherkasvit ja tuntuu kyllä,että olen paljon tuonut töitä kotiin....;O.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 22:56

Kaktuksia,traakkipuu,kiinanruusu,papinkaura jossa on kukka tulossa.Muitakin on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 08:36

muutama pikku juttu on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 09:20

No ne on sellaisia vihreitä...Meillä on niitä viherkasveja "ihan liikaa", kaikki vaimon hankkimia. En tiedä niiden kaikkien nimiä. Niitä on joka puolella, eri huoneissa ja parvekkeillakin. Onneksi vaimo myöskin hoitaa ne itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.10.2009 - 12:43

Palmuja pari ja kaktuksia paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 18:53

Melkein kaikkia mitä Ankkuri luetteli löytyy minultakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 21:07

Katselin myös ympärilleni ja totesin,että eivät hyvin voi,kait olen ollut liikaa poissa.Ruukuissa "komeilevat" traakkipuut,bambunversot,porsiilinikukka(pölyisen mattalehtinen) ja jotain muuta,nimet ei tiedossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 11:43

Nyt taitaa olla 7 mutta kaikkien nimiä en edes tiedä.
Peikonlehti on selvä tapaus ja pari kaktusta. Kevättalvella tarkoitus istuttaa sitruunamelissa ja jos se onnistuu edellisen vuoden tapaan, voi sen siirtää ulos alkukesästä.