Eikö lapsille ole pahaksi makeiset, limpsat, suola, shipsit ...., siinä kuin tupakkakin? Kaikki vain piiloon.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.10.2009 - 15:26

vähän eri asia kuitenkin...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.10.2009 - 12:17

ei minun mielestäni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.10.2009 - 13:35

Jos ne ovat ainoa ruoka mitä lapsi syö, niin pahasta on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 13:50

Meillä nuo pikkuihmiset niitä saavat ruokailun jälkeen ja illalla vähän kun piirrettyjä katsovat, eivät edes paljoa niitä syökään ( jää minulle enemmän ), hampaat puhdistamme hyvin ja kotona heillä on karkkipäivä, mammalla on omat säännöt. Ei ne minusta pahaksi pienet määrät ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.10.2009 - 15:21

Tupakat piiloon, mutta ei nuo muut. Se on vanhemmista kiinni miten nämä lapset ovat näitä epäterveellisiä tuotteita oppineet kuluttamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 15:49

meitin pikkuisilla mummin nupuilla on namipäivä , mut mummilassa ei lasketa , kunhan hampit sit kans pestään hyvin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 17:56

No nuo kaikki varmaan epäterveellisiä liikaa nautittuna - mutta entäpä nämä energiajuomat?
niitä hurjimmat yläasteikäiset kittaa kuulemma pullotolkulla /päivä...

Sitten on keskittymisvaikeuksia - unttomuutta ja joutavanaikaista "hepulointia" kaikin puolin.

Ennen EU:hun liittymistä nämä energiajuomat oli Suomessa kiellettyjä :miksiköhän? Taitaapi olla se aineosanen nimeltään "tauriini" joka oli myrkkyä ennen EU:ta mutta ei enään...
Hurjat väitteet kertovat että siitä tulee reikiä aivoihin, mene ja tiedä???

Sekotan tauriinin aina kerosiiniin (lentokone bensaan) varsinainen "besserwisser täällä siis...

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 15.10.2009 - 18:02

Olisivatkin vain makeiset, limpsat, suola ja sipsit, mutta aivan liian monet vanhemmat sallivat myös tupakan ja alkoholin lapsilleen nykyään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 18:21

Kohtuullisesti voi herkutella... en vertaisi makeisia yms tupakkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 18:21

piilottelu ja salailu ei pitkän päälle auta mitään, olisi parempi panostaa valistukseen ja kasvatukseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.10.2009 - 12:48

ei tavallaan ole. Kaikkea kohtuudella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 11:15

Kyllä karkkia on ihan turha opettaa alle 2-vuotiaalle. Kaupassa käynti on huomattavasti helpompaa kun ei makeishyllyn kohdalla ole joka kerta sama härdelli. Sitä makeishyllyä kun on monessa paikassa mahdoton ohittaa havaitsematta. Toistaiseksi ollaan selvitty sillä että olen kertonut kupeissa olevien värillisten möykkyjen olevan "naksuja". Myöskään tupakkia en ole vielä aikonut opettaa muutamaan vuoteen... Kyse ei ole salailusta.