Joulua ennen kehoitetaan ostamaan ja sitten tammikuussa haukutaan kun ostettiin niin paljon velaksi, oletko huomannut saman?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.10.2009 - 11:56

Shoppaamaan vaan, mutta ei velaksi. Se on ikävää maksaa sitten jälkikäteen. Itse olen lopettanut kaiken turhan krääsän ostamisen. Elämän onnellisuus syntyy ihan muista asioista, ei ole pakko haalia tarpeetonta tai hienoa tavaraa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.10.2009 - 11:38

OSta vaan , mutta älä velaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 12:09

en kyllä ostele mitään velaksi , sen verta sit ostellaan mitä on varaa ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.10.2009 - 13:33

Tuohon retkuun en ole vielä langennut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 15:06

Niin tai näin, aina väärinpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.10.2009 - 15:19

Sehän on kauppiaitten kikka. Tuotteisiin laitetaan ensin pieni joululisä eikä ihmiset sitä ostovimmoissaan huomaa. Tammikuussahan se on kauppiaalle persnettoa jos asiakas tulee vasta silloin ostamaan sen tuotteen 70%:n alennuksella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 19:17

yks kehottaa, toinen haukkuu, pitää vähän katsoa ketä kuuntelee, eikä se oma ajatteleminen ja harkintakaan ole kiellettyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 20:25

No ei velaksi pidä ostaa. Mutta jo se kiukuttaa tammikuussa kun saman tuotteen saisi paljon halvemmalla kuin pari viikkoa aiemmin. Mahtaako tänä jouluna käydä samoin

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.10.2009 - 12:49

Kyllä olen huomannut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 23:11

Annamme siskosten kanssa kyllä lahjat toisillemme, mutta nykyään olemme siirtyneet asialahjapuolelle. Parinkympin lahjakortti voi olla ihan hyvä, tai sitten kerromme suoraan mitä haluamme. Pitäisköhän ensi jouluna antaa lahjaksi säkillinen vessapaperia lahjakäärössä? Varmasti tulee käytettyä. Edelleen täytyy muistaa, ei velaksi ja tärkeintä on ajatus. Omatekoinen hillo tai leipä on myös erittäin hieno lahja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 11:07

Osamaksulla en ole ostanut eläissäni yhtään mitään. Se ei koskaan ole kuluttajalle edullista. Tonnin tuotteesta maksat 1500 euroa seuraavan parin vuoden aikana ja jos tavara (vaikka puhelin) on jo hajonnut aikoja sitten niin tuntuu varmaa todelta kurjalta ja turhalta maksaa joka kuukausi vaikka nyt 50 e tavarasta jota ei edes ole.