Säästävätkö valtio ja kunnat jo VÄHÄN liikaa, kun "vettäkään ei riitä tulipalojen sammuttamiseen"?

www.iltalehti.fi/uutiset/200...4_uu.shtml
www.hs.fi/haku/?kaikkiSanat=...kellukseen

Avainsanat: naantali tulipalo kunnat valtio säästöt

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.10.2009 - 17:42

aika tyypillistä 'paniikki-säästämistä' ,
säästetään siitä mitä ei just tänään tarvita,
jos huomenna tulee tarve, ihmetellään sitä sitten

(ja etsitään joku saunantaakse vietävä)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 15.10.2009 - 10:16

Ei muuta kuin kunnanisille korvausvaatimus talon palosta, koska säästösyistä ei vettä ollut tarpeeksi palon sammuttamiseen ajoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.10.2009 - 10:21

Juuri noin. Eihän ihmisen omaisuudella ole mitään merkitystä. Päättäjien oma napa on aina tärkein. Sitten vasta satsataan kaupunkilaisten hyvinvointiin, terveyteen ja turvallisuuteen jos kirstun pohjalle jotain jää. Ja Naantali on niin kuiva paikka, mistäs vettä ota jos sitä ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 11:04

Talvisota talvena tähystäjät olivat huomanneet palon 10 km päästä. Palokunta tuli hevospelillä ilmoittamaan että sauna palaa taossa nukkujille. Iso-isäni sanoi heille ettei vettä päälle jää vähemmän purettavaa. Tosin vesikin olisi ollut järvessä usean sadan metrin päässä.
Seuraavana välirauha kesänä perustuksille nousi sauna jossa on makoisat löylyt vieläkin. Tosin pönttökiuas on vaihtunut jatkuvalämmitteiseen.
www.aijaa.com/v.php?i=5072908.jpg

Turhaa ruikutusta nykyaikana!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 11:09

Säästetään liikaa toisissa kohteissa ja toisissa kohteissa syydetään rahaa kuten lintuinfluenssaan ja nyt tähän sikainfluenssaan, joka tuskin tulee influenssaan yleisemmäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 16:45

nauretttavaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 17:55

Vettä ja vettä...säästän sen kaloille ja juon viinaa...

Lisätty: 15.10.2009 - 17:56

olin paikalla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 20:29

Tuossa kohden pitää todellakin paikkansa sanonta, että säästetään itsemme kuoliaiksi. Vaikka syyttömiähän ne tulipalon uhrit tuohon säästämiseen olivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 21:13

Kyllähän vettä riittää, mutta lehdestä lainatakseni
"Naantalin paloasemalla ei ole enää omaa säiliöautoa."

Ja jokainenhan meistä ymmärtää, että vaikka olisi yksi säiliöauto, niin ykköspari ja turvasuihku kuluttavat sen säiliöauton tankin about max. 10 minuutissa. Mikäli lisävesiselvitystä ei ole saatavissa, on tankki tyhjä ja sammutustyötä ei näin ollen jatketa.

Tässäkään ei tarvitse kuin ajatella maalaisjärjellä, niin tietää ettei parempaan vaan noilla eväillä pystytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.10.2009 - 12:50

säästävät.-

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 10:47

Olihan tuo noloa mutta peli oli kyllä henkien suhteen jo menetetty Naantalissa.
Lahdessa löytyi viime talvena ahven keskeltä luistelurataa, pitkän pohtimisen jälkeen ihmiset keksivät että se oli joutunut jään sisään vedenoton yhteydessä, vesi kun otetaan tuollaiseen suoraan vesijärvestä. Silloin kuuli kommenteja että tarviiko järvivettä tuhlata moiseen...