Vaihdoin laajakaistan mokkulaan ja vaikka nopeuden pitäisi olla entistä parempi,niin yhteys vaan tökkii ja tökkii...mikä avuksi?

Voiko mokkulaan hankkia jotain "jatkopiuhaa" asiaa auttamaan vai onko tilanne ihan toivoton?

Avainsanat: hidas mokkulayhteys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.10.2009 - 19:52

Kiinteä yhteys on parempi kuin langaton. Vaihda takaisin, jos se vielä on mahdollista, eikä Soneran miehet ole ehtineet keriä johtoasi kerälle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 14.10.2009 - 19:08

Jo aiemmin näillä sivuilla on usein keskusteltu mokkulan paremmuudesta tai huonommuudesta. Useimmat ovat olleet sitä mieltä (muistaakseni) että mokkulayhteys ei ole hyvä. Jossain toimii hyvin, mutta monessa paikassa ei toimi ollenkaan. Pitäisiköhän sinun vaihtaa takaisin entiseen laajakaistaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2009 - 19:22

Minä olen aina ollut perinteisen laajakaistan kannattaja ja olen edelleen. Ystävieni kokemusten perusteella en ikinä vaihda mokkulaan. Itse asiassa sanasta "mokkula" saa hyvän kirosanan. Ja voimakkaan sellaisen ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2009 - 19:52

Kuuluvuusalue eri operaattoreiilla:
Sonera: www.sonera.fi/Asiakastuki/Ma...vuuskartta
Elisa: www.elisa.fi/yksityisille/la...ajakaista/
DNA: kuuluvuus.dna.fi/Peittokartt...height=300
Telefinlandin kartaa en löytänyt.

Etsi niistä sitten oletko milloin kentassä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2009 - 20:24

Mukka on mokkulassa "jatkopiuha"jolla saa mokkulan vähän ylemmäksi tai vaähän eri paikkaan. Ei tunnu paljoakaan vaikuttavan, mutta mökillä ja matkoilla on kätevä. Kotona on laajakaista ja kaikki on kyllä helpompaa ja nopeampaa. Läppäriä pyrin kotona käyttämään laajakaistan kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 15.10.2009 - 02:30

vaihda mokkula pois, minusta nuo mokkulat jotenkin huonoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 11:59

Kyllä mokkula tökkii, on niin hidas, niin hidas, nopeus kymmensosa siitä, mitä luvattu. Vaikuttaa ilmeiseti sijainti, jonkinlainen katvealue....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 15:08

www.infitek.fi/srv/content/6...ninvalinta
Tuolta saat "piuhaa"
Ehdottaisin, että soitat sinne, ellet ole varma mitä aiot tilata.
Noilla eväillä minä sain mökillekin hyvän yhteyden kahdeksan kilometriä kuuluvuusalueen ulkopuolelle.
Mokkuloiden ominaisuuksiin tosin taitaa kuulua, että yhteys joskus katkeaa, vaikka kenttää olisikin.
Pari, kolme tolppaa signaalinvoimakkuusmittarissa yleensä riittää.
Kyse lienee liian suurista käyttäjämääristä alueellasi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 09:45

Oma nettitikkuni toiminut moitteettomasti niin Tampereella, Helsingissä, Lahdessa kuin Joensuussakin asuessa ja kymmenissä muissa reissukohteissa.. Todella loistava asia paljon kotimaassa matkustavalle henkilölle.
On saatavissa alkaen 20e lisäantenneja, mutta sanon taas saman;
älkää tehkö kahden vuoden sopimuksia ennen kuin olette varmoja että yhteys pelaa siinä paikassa jossa konetta eniten käytätte. Saunalahti antaa mahdollisuuden perua kaupat jos kahden viikon aikana ei yhteys pelaa kunnolla, toivottavasti sinulla on se liittymä.