Hei! Millä voisin korvata leivinjauheen, kun ei sattuisi olemaan soodaakaan.Tekisin pannaria. Kiitos vastan. etukätee.

Lisätty: 12.10.2009 - 19:28

Eli siis miten voin korvata leivinjauheen kun ei olisi soodaakaan :)

Avainsanat: leivinjauhe ruoka sooda pannari pannukakku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.10.2009 - 19:50

Kumpaakaan ei tarvitse olla pannarin tekemiseen, sitä voi kyllä lisätä joissain ohjeissa, mutta yksinkertaisin ohje:
1 l maitoa
3 kananmunaa
1-2 tl suolaa
pari ruokalusikallist sokerii, ei välttämätöntä, laitan myös joskus vaniljasokerii 1tl mukaan
2-3 rkl voita tai margariinia
4 1/2 dl vehnäjauhoja

Laitan ton rasvan kuumalle pellille uuniin sulamaan ruskeeks, otan pellin pois uunist ja sitten vasta lisään tään pannaritaikinan, ja tulee ruskiaa pannarii, ja pannaritaikinaa kannattaa turvottaa/seistä ainakin noin puol tuntii ennen paistamist,uunissa noin 30 min, 200-250 asteessa ... maukkaita pannarihetkii:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.10.2009 - 19:29

En minä käytä leivinjauhetta kun pannaria tai lättyjä teen.Vohveleihin vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2009 - 20:10

Minäkään en käytä leivinjauhetta pannariin..enkä lettuihin..mutta laita osa nesteestä vissy-vettä..tekee aika kuohkeaksi..Verilettuihin laitan aina vissyä tulee tosi kuohkeita..ilmavia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.10.2009 - 20:17

En ole koskaan laittanut pannariin leivinjauhetta. Ei pannari sitä tarvitse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2009 - 20:56

Eilen illalla viimeksi jouduin keksimään miten saada kuohkeutta ilman leivinjauhetta, tosin ruokasoodaa olisi ollut mutta kun siitä ei olisi ollut apua.

Sain kuohkeutta lisää lisäämällä taikinaan pienen määrän kiehuvaa vettä. Yllätyin positiivisesti lopputuloksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2009 - 21:01

Kaneli käy hyvin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2009 - 22:57

no...pannari ei tartte kumpaakaan...itte oon vaivannu seuraaval reseptil pannarit:

6dl punast maitoo
2munaa
3dl vehnäjauhoi
1-2tl suolaa
2tl sokeria...
kun taikinan oot duunannu...anna turvota 25-35min
paiskaa voinökäreillä hoideltu pelti uunin....kun kevyesti ruskistunu...pelti veks ja taikina niskaan..
ja eiku uuniin 225c-250c.....n20-25minsaa....jos alkaan nouseen ku kuun pinta palleroiseks...niin ollaan oikeilla laduilla....ja eiku syömää hyvän hillon kera!!!!!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2009 - 00:25

Tuo jonin13 Täytyy kokeilla eli
Laitan ton rasvan kuumalle pellille uuniin sulamaan ruskeeks, otan pellin pois uunist ja sitten vasta lisään tään pannaritaikinan

Lisätty: 13.10.2009 - 00:27

HEI HALOO RUSINAT PUUTTUU !!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2009 - 10:35

sinne pannaritaikinan joukkoon voi laittaa myöskin tonnikalaa , marjoja tai mitä nyt tykkäätkit , mutta jos noita lisäät laita vähän paksumpi taikina , eli jauhoja hieman enenmän...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2009 - 01:39

Epäilyttää nuo rusinat, tonnikala yms....
mutta pannaritaikinaan en minäkään laita kohotetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2009 - 09:45

En ole käyttänyt pannukakkuun koskaan leivinjauhetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 21:32

Venäläiset käyttävät leivinjauhetta pannukakkuun ja lettuihinkin. Meillä Suomessa ei ole niin tapana.