Vieläkö Hesassa citykanikanta rehottaa? Mitäs ruotsalaiset ovat muuten keksineet oman kaniongelmansa ratkaisuksi?

Avainsanat: city. kani lisääntyy

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.10.2009 - 19:21

Tukholmalaisista puistoista metsästetään vuosittain tuhansia kaneja kanikannan vähentämiseksi.
Metsästettyjä kaneja käytetään nyt lämpövoimalan polttoaineena Ruotsin keskiosissa.

Lähteet:
www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.../10/973320

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.10.2009 - 21:50

Viimesimmässä laskennassa niitä arvioitiin olevan 12 000, eli kylä piisaa.

Helsingissähän niitä nyt metsästetään kaikessa hiljaisuudessa ( yön pimeydessä) ja syötetään Korkeasaaren leijonille.

Kunhan nuo leijonat nyt ensin ovat päässeet oikein kaninlihan makuun, seuraavassa vaiheessa leijonat voidaan päästää aina yöksi metsästelemään ihan itse kaupungille, samala varmaan vähenisivät öiset häiriötkin kaduilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2009 - 08:59

Miksi niille leijonille ei saa syöttää merimetsoja ja teerijärven lokkeja?
Nekään eivät kuulu luontoomme kaiken tuhoavina populaatioina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2009 - 00:35

Kanikanta rehottaa hitnakki,mihis ne olis häipyneet,maan alle kuin myyrät?Niillähän ei ole luonnollisia vihollisia,ei yks tai kaks Bubia ehdi tai jaksa pistää kanikantaa pimentoon.
Pistin tulppaaninsipuleita maahan ja verkon päälle,kulmiin isot kivat,mutta jos myyriä mullan alla,menetän tulppaanit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2009 - 09:20

Kyllä noita pupuja aika runsaasti näkyy edelleen,vaikka niitä on nitistetty lehtitietojen mukaan paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2009 - 09:39

Viime aikoina kaneja on näkynyt vähemmän, työpaikan läheisyydessä niitä näki aiemmin ihan päivittäin kun ulos ikkunasta katsoi.Metsästys on kait tehonnut.