Säästätkö mielestäsi tarpeeksi/riittävästi energiaa (sähköä, bensaa, jne.)?

Eli onko tämä ilmastomuutos tai muu syy saanut sinut muuttamaan elintapojasi tai
käyttäytymistapojasi, ostotottumuksiasi, tms.? Jos, niin miten, kerropa vinkkejä meille
kaikille. (kategoria vähän haussa mulla tän suhteen, no)

Avainsanat: säästäminen energia elintavat ostotottumukset vinkit kulutustottumukset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2008 - 23:29

Pyöräilen alle n. viisi km. matkat, loput menen bussilla ja junalla. Aina kun en ole koneella, pistän pois päältä ja töpselin seinästä. Yleenä mitään turhia johtoja ei ole kiinni seinässä, koska sekin kuluttaa sähköä yllättävän paljon. Yleensä en käytä ollenkaan valoa, jos ulkoa tulee tarpeeksi valoa että näkee eteensä(paitsi lukiessani ym.), ja muutenkin on aina valot pois päältä. Suihkussa saippuoin itseni kokonaan, ja vasta sitten valutan vettä (eka kyllä kastelen itseni) ja lentokoneella en paljoa matkusta. Riittäisköhän se?

Ja tälläisenkö maailman me nuoret joudumme perimään? Aikuisten saastuttamana...

Lähteet:
ärh, ärsyttää, kun kukaan ei osaa maailmaa suojella...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

uma
Vastattu: 14.07.2008 - 22:40

Mielestäni säästin sähköä. Tasauslasku 15 eur. norm.lasku 160-180 eur. Laskuväli 4kk. Säästö viimetalven aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2008 - 23:19

kyllä. tosin käytänkin vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2008 - 07:27

Yritän säästää,mutta pakko ostaa bensaa ja käyttää sähköä.Pesukoneen lämpötilan olen laskenut 30 asteeseen ja yhtä puhdasta tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2008 - 14:16

En käytä sähköa mielestäni paljon mutta vettä on mennyt vähän turhankin paljon :D:D