Missä asteessa pesette kirjopyykit? Entä hieno pyykit?

Avainsanat: pyykkien pesuaste

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.10.2009 - 21:24

Hauska jatko kysymys Kismet:
hienopyykki= hienoja vaatteita, enpä ole ajatellut mutta noinhan se juuri on:)

Meillä pestään kanssa pääsääntöisesti vaatteet 40 asteessa ja lakanat ja pyyheliinat 60 asteessa.

Marsujen pissapyyhkeet meneekin sitten 95 asteen käsittelyssä.

Pesukoneessa on kuulemma hyvä pestä välillä tosi kuumia ohjelmia eli tuo 95 astetta - putsaa kai konetta (?) tietääkös joku terävämpi syyn tähän...

Kysyjän kommentti

Kiitos sinulle parhaasta vastauksesta. Joo olet oikeassa. Meillä on myös yhdellä tytöllämme ollut joskus rusettimarsu ne on ihania kun ne uikuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.10.2009 - 14:38

yleensä 40.
muutamaa poikkeusta luk. ottamatta
Lakanat ja pyyhkeet 60 astetta.

Mitä on oikeastaan hienopyykki?
Tarkoittaako se hienoja vaatteita?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2009 - 15:55

mulla ei ole lupa käyttää pesukonetta muuhun kuin omien paitojen, sukkien ja kalsareiden pesuun,
en muista miten kirjavia alunperinkään olivat, mutta pikkuhiljaa muuttuvat entistäkin yksivärisemmiksi, yksi ohelma-yksi lämpö (40) , niillä pärjäilee onneton putkiaivokin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2009 - 16:51

vähäviisas Kyllä sulla tuo vastaus on aina hallussa. Oletko politikko ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.10.2009 - 17:02

Kirjopyykit 60, hienopyykki 40, valkoiset liinavaatteet 90. Näillä olen tähän asti pärjännyt hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2009 - 17:41

Minä pesen kirjopyykit 60 , hienopesut 40, ja joitakin vaan 30 .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2009 - 19:02

yleensä molemmat 40, joskus 60,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2009 - 19:09

Vaatteissa olevan ohjeen mukaan valitsen lämpötilan, useimmiten se on 40.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2009 - 20:32

pesen kaikki 40:ssä että vaatteet ei kulu ja sähköä säästyy.varmasti puhdistuvat kun nyky koneet pesee niin kaun.käytän myös nestemäistä pesuainetta,kun se ei tuki koneen poistovesipumppua ja jauheesta voi tulla läikkiä vaatteisiin jos sitä on liikaa tai lämpötila väärä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2009 - 21:04

90 no,missä tässä koneessa on asteen merkki?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2009 - 21:35

kaikki pyykit tulee pestyä 70 asteessa ja petivaatteet ja muut ei niin vaatteet tulee pestyä 95 asteessa. verhot pesen joko 40 tai 60 asteessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.10.2009 - 13:50

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2009 - 13:56

Pääsääntöisesti 60 astetta sillä vaatteet sen kyllä kestää ja haluan että ne ovat myös puhtaita kun tulevat koneesta pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2009 - 00:40

Taasen mun mielestä vaatteet ei likaannu niin,että vaatis 60,joten 40 pätee sekä hiano-että muussa pyykissä,toisinaan 30 pikapesulla.