"Laitetaan ne nastat alle autoon"

...tuolla Iltalehdessä oli tämmöinen otsikko mielipidepalstalla Pohjois-Karjala osastolla.
Onko tuo suomenkielen oikeata kirjoittamista? Elikkä otsikkoa tarkasti lukien nastat pitäisi laittaa auton alle, mitäs järkeä siinä sitten on.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.10.2009 - 22:22

Varsin omaperäistä suomenkieltä, kirjakielestä saati oikeasta kieliopista ei tietoakaan!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 11.10.2009 - 22:18

Näin minäkin sen luin ja ajattelin että mitähän miumaumikko nyt sekoilee. En itsekään ole täydellinen kirjoittaja, mutta tuo on aika huonosti kirjoitettu. Nastarenkaat vaihdetaan autoon tai nastat vanhoihin kesärenkaisiin kyllä laitetaan, mutta ei niitä nastoja alle autoon laiteta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.10.2009 - 23:37

Minullakin tahtoo kiireessä mennä lausejärjestys sekaisin, mutta ihmekös tuo, kun jo lapsena meni ompeleminenkin takaperin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 12.10.2009 - 00:17

joop, eihän tuo oikein ole kirjoitettu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2009 - 00:31

sattuuhan noita lipsahduksia itse kullekkin, eikä se niin kovin vaarallista ellei aiheuta pahoja väärinkäsityksiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2009 - 08:58

Eipä olla vielä nastoitettu autoja, mutta jos kelit tästä vielä kylmenee ja luntakin alkaisi näkymään niin hetimitenkohta vaihdamme nastarenkaat autoihimme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2009 - 13:14

Meillä on kitkarenkaat ei ole nastoja lainkaan.