Onko kellään osto kokemuksia hockey monkey - sivustolta ?

miten toimitus sujuu , paljon postikulut maksaa , onko luotettava ja muuta tärkeää . KIITOS ETUKÄTEEN

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

X
Vastattu: 11.10.2009 - 14:51

Toimitustavaksi täytyy pistää Worldwide Express jonka summa vaihtelee laskun loppusumman mukaan. En tiedä mitään tuon sivuston luotettavuudesta, mutta olen tilaillut useilta ulkomaalaisilta nettikaupoilta onnistuneesti (Abercrombie.com, Dealextreme.com...).

Lisäksi kannattaa muistaa, että yli 45€(sis. toimituskulut) ostoksiin tulee päälle tullimaksut jotka ovat yleensä 22% laskusta sekä toimituskuluista. Esimerkiksi jos ostat 60$ luistimet ja toimituskuluja on 40$ niin tullimaksut ovat 0,22*100=22$. Lisäksi joudut maksamaan erillisiä tullimaksuja, jos et saa tullattua pakettia heti. Kuulostaa kamalalta, mutta euron ja dollarin kurssi helpottaa kukkaron nyörejä onneksi. Itse suosittelisin aluksi tilaamaan jotakin pientä ja myöhemmin mahdollisimman paljon kaikkea, jos homma pelittää koska suuremmissa tilauksissa joudut maksamaan myös vähemmän toimituskuluja per. tuote.

Lisätty: 14.10.2009 - 23:05

Noh.. Chumba...
Itse olen myös tehnyt useita tilauksia New Yorkista ja edelliseen 250e tilaukseeni lisättiin 90e tullimaksuja(joka sisältää siis tuon mainitsemasi ALV:in).

Lähetyksen tulli ja verokulut määräytyvät tuotteen hinnan ja rahtikulujen mukaan. Melkeinpä jokaisesta tuotteesta veloitetaan 22% ALV (kirjat huomattavana poikkeuksena 8% ALV:llä) sekä roimasti vaihtelevan prosenttimäärän verran tullitariffeja, jotka ovat myös veronalaisia (tullitariffit vaihtelevat useimmiten 0-17% välillä, tuotteesta riippuen).

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.10.2009 - 12:44

Siis tuo mainittu 22% on tuotteisiin lisättävä alv joka ei sisälly amerikasta tilattavien tuotteiden hintaan toisin kuin eu-maista tilattaessa. Ei se ole mikään tullimaksu. Varsinainen tullimaksu peritään ainoastaan siinä tapauksessa että tilauksesi on niin suuri että sen katsotaan olevan elinkeinon edistämistä, siis tilaat tavaraa selvästi myös jälleenmyyntiin. Omaan käyttöön tilattavista tavaroista en ole koskaan joutunut maksamaan yhtään mitään tullimaksuja. Tänä vuonna olen tehnyt amerikasta neljä tilausta ja mitään ongelmia ei ole ollut, paketti on tullut suomeen vajaassa viikossa, usein nopeammin kuin 100 km päästä tilattaessa.
Postikulut paketille alkavat noin kolmestakymmenestä taalasta (joten pientä tavaraa ei kyllä kannata tilata) ja parin kilon paketin toimittaminen tänne pohjolaan maksaa noin 50$. Jos olet tilaamassa vaikka luistimia niin kannattaa ilman muuta kysyä em. paikassa paljonko on heidän toimituskulunsa, pelipaita tulee varmasti tuolla 50$ kululla.
Tosin kyseinen sivusto näyttää kyllä ilmoittavan kulut varsin selvästi;
www.hockeymonkey.com/info.html
Jos tilaat yhden paidan jonka hinta on 200$ sen päälle vaikka nyt tuo 50$ toimituskuluja, siis 250$. Tuon 250$ päälle tulee tuo alv22%, 1.22 X 250$=305$. Nykykurssilla se tekee noin 206 euroa.
Ei mitään muita maksuja.
Tuossa hyvä valuuttalaskuri;
muunnin.com/valuuttalaskuri/