Minä kun tätä huonettani nyt vähän uusin ja mööpeleitäni maalailen , niin kun on tuo tehdasmaali ja hioin vähän ja vetelin maalia

niin tämä ensimmäinen kerros oikein hylkii noita pintoja , olen hyvin hionnan jälkeen puhdistanut , mutta en ihan puupuhtaaksi hionut, en turhaan viitsisi maalata niitä toiseen kertaan jos ei se maali ota kiinni, minä miranolia vetelen niihin, onko jotain primeriä myös puupinnoille?

Avainsanat: maalaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vastattu: 11.10.2009 - 10:54

Onko niissä mahdollisesti vahaa?
Jos on, niin se pitää saada pois. Vaikka tästä linkistä löytyvällä rasvanpoistosprayllä. www.carsystemfinland.fi/Defa...?id=422922 Tinnerikin voi riittää.
Siihen parketinvärjäykseen käyttäisin petsiä, jos ne panelit ovat käsittelemättömiä. Lakka sitten päälle.
www.tikkurila.fi/files/2986/...r_card.pdf
Jos ne on jo lakattu, niin sitä voi sävyttää petsilakalla.
Kummallakin tavalla oikean sävyn saaminen on taidetta. Pitää osata ohentaa sopivasti, että ei tee liian tummaa.