Miten kuvailisit sanaa 'perhekeskeinen' ? Koetko olevasi sellainen ?

Lisätty: 10.10.2009 - 23:26

Olen viimeaikoina kokenut eläväni melko perhekeskeistä elämää, sillä kontaktit perheen ulkopuolisiin ihmisiin ovat olleet melko vähäisiä. Viime viikon asuin poikani perheessä, tänään olen ollut äitini ja tyttäreni kanssa ja huomenna menen toisen tyttäreni perheeseen viikoksi. Sitten valmistaudunkin etelänmuuttoon, jonne lähden mieheni kanssa, muu perhe saa tulla toimeen omillaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.10.2009 - 11:33

Perhe on tärkeä juttu - etenkin lapset ja pitäähän niistä nyt toki huolehtia jos on semmoisia tullut tähän maailmaan laittaneeksi:)

Miestä voi kyllä tiukanpaikan tullen vaihtaa jos heittäytyy hankalaksi tai sitten voi olla ihan "issekseen" sekään ei ole ihan huono vaihtoehto.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 10.10.2009 - 10:35

Henkilö joka on perheestään alati huolehtiva, ja unohtaa itsensä. Ei osaa ilman perhettä tehdä mitään. Onpas muuten vaikeasti kuvailtava asia. En ole perhekeskeinen. Hyvä että kerran vuoteen näen perhettäni. Sisaruksiani en niinkään usein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 10:36

En ole mustalainen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 11:44

Kissanainen tuon kiteytti. Itsellä tuntuu, että työ haittaa omaa perhekeskeisyyttäni. Tuntuu, että työ vie ajatukset ja energian. Välillä töistä tullessa huomaa olevansa niin pihalla perhejutuista. Siitä tulee toisinaan huono omatunto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 14:12

Se että perhe on prioriteettilistassa ykkössijalla. Itselläni ei ole perhettä, joten en ole kovinkaan perhekeskeinen.... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 15:45

En ole perhekeskeinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 15:53

Osittain olen perhekeskeinen...huolehdin, että kaikilla on hyvä olla ja asiat suht ok, vaikka
kaikilla oma elämä ja asiat suht ok. Se vain on jotenkin ikuisen hoitajan hoivavietti, jota niinvain ei sysätä syrjään, vaikka haluaisikin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 16:39

Oman elämänsä ratkaisujen ja valintojen kiinteä liitäminen perheeseensä ja sen hyvinvointiin on yksi perhekeskeisyyden määritelmä

perhekeskeisyys-termiä käytetään myös muissa yhteyksissä, esimerkiksi hoito- ja kuntoutusmuodoissa joissa pyritään potilaan toipumista edistämään ottamalla prosessiin mukaan koko perhe, silloin puhutaan perhekeskeisestä hoitomallista

jossain rajoitetussa määrin voisin sanoa olevani perhekeskeinen, en kuitenkaan yli kaikkien järkisyiden

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.10.2009 - 17:53

Olisi ihanaa olla perhekeskeinen, mutta olemme aika vähän tekemisissä keksenämme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2009 - 19:48

En ole koska tuo sana tarkoittaa sitä että mikään muu perhe ei merkitse mitään. Nykyinen perheeni on mieheni ja minä, tytär on aikauinen ja asuu toisessa maassa. Perheeksi en laske koko sukua.
Työ, harrastukset, luottamustoimet,ystävät, ne ovat tosi tärkeitä. Elämä on kokonaisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 12.10.2009 - 00:24

en taida olla kovinkaan perhekeskeinen ihminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2009 - 13:57

Kyllä minä olen sellainen ihminen. Joudun paljon vastaamaan toisten hyvin voinnista.