Ammatti sanastoa Mikä on jiiri ? Ps. miumaumikko on jäävätty.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.10.2009 - 21:39

Ei se mitään ammattisanastoa ole. Rautakaupassa on kaikille halukkaille myynnissä Jiiri-sahaus laitteita joilla saadaan sahatuksi erilaisia sahauskulmia esim. listoihin, lautoihin ym.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.10.2009 - 21:35

No se on se kulma, johon listat sahataan, niinkuin jiirikysymyksessä vastasin. Sen sahaamiseen on erillisiä kulma-alustoja urineen, mutta sirkkelissä on valmiina astemitta, johon jiirit voidaan säätää astemitan mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 21:51

kulmaliitos noin yleensä
,
Ryssänjiiri on rakennustyössä käytettävää slangia ja tarkoittaa 90 asteen jiiriä, suorajiiriliitosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 22:05

Se on että saadan kulmat..sopiviksi että ei jää rakoja..eli sahataan jiiriä apuna käyttäen..niin tulee hyvä lopputulos..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.10.2009 - 22:07

Se on eriasteisia kulmia sahaava saha.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 23:25

se on jiiri sahaaja.... jossain sahaus liikkeessä.. :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 00:08

Selvästi ammattisanastoa;se on jiirisaha,sahataan kulmat jiiriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 03:17

Kyllä tuli ammoisina aikoina sahattua listat selkäsahalla itse tehdyssä jiirilaatikossa.
wikikko.info/wiki/Jiiri
kaappasirkkelillä onnistuu kanssa jossa on kulman asetus mahdollisuus. ( alman kusetus ) he he.