Kuka osaa ja tekee vatruskoita?

Lisätty: 13.10.2009 - 16:08

Kiitos jumppikselle oikean vatruskan ohjeesta, olenkin etsinyt sitä omaani. Ja kiitos myös chumballe, annoit uutta tietoa vatruskasta. Eli se siis on myös makea leivonnainen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.10.2009 - 11:24

No jollain lailla...
Pohjois-Karjalassa on enemmän myynnissä pyöröjä. Se on mielestäni saman mallinen ja makuinen.
www.luovutettukarjala.fi/per...erinne.htm

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.10.2009 - 20:30

MINÄ osaan kuulemma vaikka senkin. Sanoi muijjani. Joka tietää kaiken.

Lisätty: 09.10.2009 - 20:37

Mikä se petruska sitten on ? Senkin muijja ties muttei kertonu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.10.2009 - 20:33

En ole koskaan tehnyt, mutta ei niitä ole vaikea tehdä. Tykkään perunasta, joten varmaan olisivat ihania, kun vaan jostain sais. En viitsi alkaa tekemään itselleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 20:34

Jotain piirakoita ne ilmeisesti ovat. Piirakka on sitte kätevä ruoka. Leipä ja särvin samassa kääreessä, sen jos syö lämpimänä, ei paljon muuta ateriaa kaipaakaan. Minulla on lähes säännöllisesti karjalanpiirakoita jääkaapissa, tänäänkin olen sellaisen syönyt. Kyllä karjalainen heimo on ollut viisas kekiessään tuollaisen eväskääreen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 00:01

no taas pittää ol pihal ku lumiukko ... en moisest ruuast ol koskaan kuulukka ...oiskos sit jotain lettuloit ? ei kyl hajukkaa ... mitä nuo lienee...kerrothan sen joskus täl uteliaal ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 01:05

Tein viime kesänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 10:44

Siinä mummuille resepti;
personal.inet.fi/yritys/trum...ruska.html

Syön mieluummin Karelska pirockia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 12:18

Kyllä niitä on tullut tehtyä, samoin karjalanpiirakoita,perunapiirakoita ym