kauanko kirjolohi säilyy jääkaapissa

Lisätty: 09.10.2009 - 19:57

kyseessä savustettu lohi

Lisätty: 09.10.2009 - 20:41

hurjatta ei saleen säily viikkoa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.10.2009 - 19:56

Raaka kala 1-2vrk, paistettu tai muuten kypsennetty säilyy pidempään, ite yleensä valmistan kalan viimeistään toisena päivänä ostopäivästä, jos ei joku vakuumi- tms. pakkaus oo...
Täs yks linkki säilytysajoita: www.reseptit.com/ruokakoulu/...akaapissa/

Lähteet:
www.reseptit.com/ruokakoulu/...akaapissa/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 09.10.2009 - 19:28

Voi sitä parikin päivää siellä makuuttaa, riippuu kyllä siitä miten tuoretta se on ollut sinne laitettaessa. Mutta ainahan se paremmalta maistuu mitä tuoreempana sen valmistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 19:34

No jos aivan käsitelemättömänä laittaa niin se kyllä täytyy päivässä johonkin muotoon laittaa, esim. suolata, uunilohena hyvä. Jos tuore kala on jääkaapissa on yli vuorokauden, voin sanoa ettei sillä tee sen jälkeen mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 19:38

Hyvä olisi kyllä vähän suolaa laittaa jos meinaa säilyttää 2 päivää..Minä kyllä laitan aina välittömästi..kun hankin kalaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 19:57

Ostimme pilaantunutta ? lohta 5-6v sitten, emme ole" sen koommin" lohta syöneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.10.2009 - 20:19

Parin päivän sisällä popsisin sen suuhuni. Savulohessa on yleensä aika mieto suola, ei säily pitkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 20:40

Hyvässä jääkaapissa savulohi säilyy viikonkin, mikäli malttaa olla sitä syömättä. Yleensä se syödään pois siinä ajassa. Se on erinomaista leivänpäällystä, tai hiukopalaa sellaisenaan, perunoiden kanssa oikea ruoka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 20:50

Tuollaiset monta päivää myynnissä olleet kalat savustetaan ja ovat puoliksi pilaantuneita kaupasta kiikutettaessa kotiin.
En harrasta sateenkaariraudun ostamista mistään, sillä ovat pakkosyötetty turvoksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 01:13

Raaka kala ei säily jääkaapissa kunnolla, koska kalan säilytyslämpötila on 0-4 astetta. Savustettu kala säilyy pari vuorokautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 16:14

Kyllä parissa päivässä pitää syödä pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2009 - 11:13

Joskus on kaupassa jo pilaantunutta vaikka olisi vielä useampi myyntipäivä jäljellä.
Ei kalaa kannata hankkia jääkaappiin seisomaan, samana päivänä valmistaa niin on syötävässä olotilassa useamman päivän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2009 - 21:38

jos se on vakuumi-pakkauksessa, säilymisaika lukee päällä (yleensä reilun viikon) , jos se on irtotavaraa (pakkaamaton), parin päivän päästä alkaa ilmetä makuhaittoja