Mikä on talvessa kaikkein parasta?

Avainsanat: talvi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.10.2009 - 15:05

Etta saa olla etelan lammossa!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.10.2009 - 14:17

Puhdas lumi ja kunnon pakkaset ovat parasta Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 14:37

Lumivaippa puiden oksilla, kimaltelevat lumikinokset... siis lumi, kun sitä on sopivasti :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 14:46

lumi joka pettää kaiken alleen ja on niin siistin näköistä sitten ja parasta ...voi alkaa oottamaan kevättä ja sen tuomaa ihanaa luonnon moninaista kauneutta ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 14:55

Lumilinna salakäytävineen oli aikoinaan aikä jännä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 14:55

"hiihtoloma, kuuma kaakao ja hiivaleipä" - sanoi toi tänään vahdittavana oleva

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.10.2009 - 15:15

Talven loppuminen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.10.2009 - 15:15

Olisin sulkiksen kanssa samaa mieltä, mutta kun ei ole mahdollisuuksia sinne etelän lämpöön. Talvessa ei ole sitten mitään niin hyvää, että alkaisin laatusanoja viljelemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.10.2009 - 15:28

Valkeus ja huuraiset puut auringonpaisteella. Sekä keväällä hankikanto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 15:48

Täällä etelä-Suomessa ei oikein lunta ole, mutta itse vuoden aika on mukava, siis vaihtoehto kesälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 15:48

lumi.. vaikka sitä ei täällä enää ookkaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.10.2009 - 16:31

tuleva kesä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 17:00

se kun ei näe eikä koe sitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 18:06

Olen sellaisessa ryhmässä kuin : Lihavat menee pulkalla lujempaa, ja vilkastuu aina tämä ryhmä talvella.Ja on mukavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 18:24

Hmh, no onhan se lumi ihan kivvaa, mut kylnyys ei. Eli kaipa se talven loppuminen on parasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 01:07

Kyllä se on se kun näkee lapsen aidosti nauttivan lumesta; pyllymäki, pulkkamäki, luistelu, rattikelkka jne... ja kaikessa minä olen se kuski...tai veturi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 01:51

Lapsuuteni talvissa oli jotain sitä aitoa talven hohtoa: Aamujen kirpeä pakkanen, jääkukkia ikkunassa. Ulkona pakkanen narskui huopikkaan alla ja lumi pölähti kuusen oksilta tuhansina hiutaleina, kun siihen kosketti tai puhalsi. Kevättalvella seurasin, kuinka aurinko oli päivä päivältä pidempään ylhäällä, kun päivä alkoi pidetä. ltapäivän kajo hahgilla oli valon ja varjon leikkiä ennen pimeän tuloa. Kun vanhempani olivat navettatöillä illalla, saatoin käydä hangelle pitkäkseni ja katselin tähdenlentoja, tai ryömin lumimajaani.
Usein pääsiäisenä oli hankiaiset. Silloin juoksin suoraan hankia pitkin naapuriin kylään tai kuljeskelin pitkin metsiä.
Lapsena osasin nauttia vaihtuvista vuodenajoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2009 - 19:33

talvessa ei juurikaan mitään hyvää.