Ammatti sanastoa Mikä on Kätilö entä Portto

Jos tiesit niin MIKÄ on (hitsuupilli) Nyt Napsun papparaiset likoon ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.10.2009 - 08:16

Demendia on iskenyt!
Olen kuullut metallimiesten suusta moisia sanoja ja ne kuvaavat hyvin työkaluja joista on kyse.
Portto taitaa olla sytytin millä hitsauskaasu sytytetään. Kätilö taaseen hitsaussuuttimen puhdistin?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.10.2009 - 22:00

Happi-asetyleeni kaasuhitsauspilli?Tai sitten ihan joku muu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 08:21

Taidan olla eri sukupolvea tai sitten työpaikoissani ko. nimityksiä ei käytetty. Siis hitsauspillin yhteydessä.
?

Lisätty: 09.10.2009 - 13:16

Tuulikki selitti sanat: kätilö ja portto.
tuttuja sanojahan nuo,
Tarkoittako ne jotain muutakin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 12:54

Ennen niitä sanottiin lapsen päästäjäksi. Eli mietin onko se lapsen päästämistä äidin kohdusta tähän elämään. Eli tämä oli kätilö. sit toi portto eikö se ole huora eli ilotyttö.