Mikä puu roskaa eniten pihaa näin syksyisin? Meillä ainakin koivu.

Avainsanat: piha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.10.2009 - 15:25

Koivut pudottelevat lehtiään juhannuksesta jouluun, vaahterat melkein yhdellä kerralla, pihlajien lehdet pieniä... Sinänsä eivät minua muuten häiritse, mutta pyöräilessä saa olla tarkkana, kun tien päällä olevat märät lehdet limoittuvat ja tekevät pinnasta liukkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.10.2009 - 13:53

Meidän pihan puusto on enempi vaahterainen,eli lehdet ovat isompia ja värikkäämppiä,mutta on siellä koivujakin.Just pistin parit sipulit maahan ja riivin senverran kukkapenkkiä puhtaaksi.Sipulit pistin sopivan syvään,mutta tällä kertaa verkkoa päälle ja isot kivet nurkkiin.Citykani populaatio on runsas,minä en aio niitä syöttää ainaskaan tulppaanin sipuleilla!!Taistoon citykaneja vastaan!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2009 - 14:14

Kyllä se meilläkin koivu eniten roskastaa , mutta jalavan lehdistä minä olen tarkempi, jos niitä nurmikolle talveksi jää niin ei ole seuraavana kesänä niihin kohtiin nurmikkoa tulossa, uutta multaa ja siemeniä pitää laittaa, jalavan erite on niin myrkkyä ruoholle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.10.2009 - 14:33

Pihallani on liki 30 koivua joten meillä ainakin se. Terijokelaiset ja yksi vaahtera jonkinverran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2009 - 15:07

Eihän ne puusta pudonnet lehdet ole roskia, nehän on edelleen puunlehtiä, missä vaiheessa ne roskiksi muuttuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.10.2009 - 15:34

Koivun lehtiä on miljoonia, vaahteran lehtiä satoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2009 - 17:20

Meidän pihalla on koivuja..mitkä työllistävät..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2009 - 17:30

Pihassamme ja sen lähistöllä kasvaa vain koivuja ja pari pihlajaa. Kyllähän koivu enemmän sotkee. Pihlajan lehdet näyttävät koristeellisen kirjavilta vielä maassakin ja yleensä pysyvät hyvännäköisinä lumeentuloon asti. ENSI LUMI SATOI VIIME YÖNÄ. Paljon mahdollista, että se on pysyvä lumi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2009 - 17:59

Koivut pudottelevat lehtiään.... Aikoinaan hopeapajujen lehtien haravointi oli melkoinen haaste.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2009 - 19:05

meillä pihanpeittoa eniten tulee vaahteroista ja sireeneistä, eniten työllistävät naapuritontilta tulevat koivunlehdet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2009 - 19:53

Meidän pihassa useita vaahteroita ja voi sitä keltaisten lehtien määrää. Mielestäni ovat tosi kauniita, ei mitään roskia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2009 - 22:07

Kaikki puut roskaavat enemmän tai vähemmän. Pihallamme on useita koivuja, joista tulee valtavat määrät lehtiä, emmekä yleensä ehdi haravoida niitä ennen lumen tuloa tai lähtöämme etelään. Keväällä sitten odottaa suururakka, kun haluaisi pihansa siistiksi. Lehtipuhallinkin on olemassa, mutta sitä en minä ainakaan aio käyttää sen kamalan äänen vuoksi.
Pojan pihalla on useita vaahteroita, jotka tuottavat myös valtavat mmärät lehtiä, onneksi isoja, mutta jonnekin nekin olisi saatava kasattua. Lehtikomposti tulee äkkiä täyteen vaahteranlehdistä, ovat ne sen verran kookasta tavaraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.10.2009 - 01:17

koivu täällä meillä kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 06:21

kyllähän se on tuo koivu meilläkin,mutta just katselin saunamökin kattoa, kun on mänty piikkinsä heittämässä räystäisiin... ne pitää kyllä sieltä poistaa ja paljon meillä on pihassa myöskin männyn piikejä, ne saavatkin jäädä maahan, mutta noi koivun lehdet otan pois , kävelyreiteiltä, ne kun jäätyy niin ovat liukkaat, muualla ne saa maatua ihan rauhassa ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 22:04

Vaahtera on meidän pihalla ihan omaa luokkaansa. Ämpärin kokoisia lehtiä koko pihä täynnä, ei pärjää kymmenen koivua yhdelle vaahteralle.