Mitä väliä on joillain laudoilla?

Muutama lauta sinne sun tänne. En minäkään muista millään jos joku ei lähetä laskua rakennustarvikkeista. Niitä tulee monta joka päivä eikä niitä jaksa vatvoa, että puuttuuko jotain.
Miksei kukaan kohise eduskunnan urheilukerhon kavalluksesta? Se ei ole unohdus tai lahja vaan törkeä tahallinen kavallus. Väärän puolueen kavaltaja?

Avainsanat: kavallus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.10.2009 - 13:25

Onhan mielenkiintoista nähdä, löytyykö Arctic Sean uumenista Vanhasen lautapino...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.10.2009 - 12:17

Näin on nähtävä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2009 - 13:18

Talotehtailta tilattavia talopaketteja on karkeasti ottaen kahdenlaisia: valmiiksi rakennettuja avaimet käteen -ratkaisuja sekä valmisosataloja, joissa esimerkiksi sisäseinien asentaminen jää tilaajan vastuulle. Avaimet käteen -käsite ei ole aivan yksiselitteinen. Periaatteessa se tarkoittaa, että talon tilannut rakennuttaja allekirjoittaa yhden sopimuksen ja antaa rakennusliikkeen hoitaa raavaan työn. Käytännössä ei ole olemassa täysin valmista talopakettia, jossa rakennuttaja voisi vain maksaa ja muuttaa taloon. Ulkoapäin puutalopaketit ovat yleensä vain pohjamaalattuja, joten pintamaalaustyö jää asiakkaan tehtäväksi. Kuka voi varmasti sanoa jälkeenpäin mitkä laudat kuuluvat pakettiin ja mitkä eivät. Saatikka sitten mistä laudat ovat peräisin. Ei jokaista lautaa leimata missään.

Toimittaja Ari Korvola sanoo, että TV2:n Silminnäkijä-ohjelman nimetön lähde on valmis antamaan oikeudessa valaehtoisen lausunnon. Toisaalta on myös totta, että näitä tapauksia on Suomessa pilvinpimein, mutta niistä ei vaan kerrota julkisuudessa, niinkuin tästä. En usko, että tästä mennään oikeuteen asti. Ei lautakuormat niin kallita sentään ole, että niistä kannattaisi maksaa kymmenien tuhansien oikeudenkäyntikuluja. Kysymys ei olekkaan tässä tapauksessa rahasta, vaan henkilön julkisuuden kuvasta ja luotettavuudesta mediassa.

Lähteet:
Itse rakennuttanut taloja 30 vuotta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2009 - 14:03

Jospa vanhanen rakensikin talonsa rungon höylätystä. Ei kun talo purkuun niin nähdään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2009 - 18:39

täyskivitalon mies sanoi äsken TV:ssä että asia on loppuun käsitelty

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2009 - 18:43

niin talo purkuun vaan, jos tämä tapaus koskisi jotakin muuta ihmistä kun pääministeriä niin talo purettaisiin ja sen jälkeen todettaisiin oliko siellä niitä lautoja vai ei. joten ei etuoikeuksia rikolliselle pääministerillemme. vanhanen voitaisiin pitää tutkintavankeudessa ainakin talon purkauksen ajan

Lisätty: 08.10.2009 - 18:47

sillä voi olla vaikka joku puusta tehty salainen kidutuskammio jossain maan alla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2009 - 18:58

Laudanpätkillä voi nykyisin mitata vaikka moraalia. Testing, testing!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2009 - 21:48

Laudat on myyty/annettu eteenpäin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 06:56

Taitaa olla "headminister house" kevytharkoista muurattu ja rapattu talo, kuvista joita noiden sopulien lehdissä on ollut, olen päätynyt moiseen tulokseen. Saa sitä kivitaloksikin kutsua!

En ole rakennuttanut vielä yhtään taloa vaikka olen yli 40 v talopuolen rakennusmestari ollut. (Rakentaminen on sitten toinen juttu.)
Tuskin tulen rakennuttamaankaan, koska olen jo eläkkeellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 13:32

Ihan minkä tahansa työpaikan asiat ovat sisäisiä asioita. Asian käsittely on kesken.Syyllinen oli
virkamies, ei kansanedustaja.
Mitä lauta-asiaan tulee voisi taas demarit hävetä mutta eivät osaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 22:00

Varsin outo talo jos siinä ei ole perustuksissa lainkaan lautaa...
No ei tältä meidän omalta perluskoonilta selitykset ole ennenkään loppuneet.