Liiikenteenvalvontakamera? No nyt posti toi viime perjantailta postia!

Olin kuulemma ajanut 80 rajoitusalueella 84 km/t ! Ja tästä sain kirjallisen huomautuksen! Tuntuu vähän turhalta. Melkein kaikkihan ajavat sen verran ylinopeutta.
Eihän tuollaista pitäisi vielä edes kuvata. Väärin tein silti. Kyllähän ne nopeudet on turvallisuuden vuoksi laitettu.

Avainsanat: ylinopeus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.10.2009 - 21:00

Poliisin mittaamat nopeudet ovat niitä oikeita nopeuksia, joten autosi mittari näytti mitä todennäköisimmin silloin lähempänä 90 km/h. Sen verran yleensä autojen nopeusmittarit heittävät meidän autoilijoiden eduksi. Eli kyllä sinä mittaristasi huomasit ylinopeuden :)

Siinä olen samaa mieltä, että pikku ylinopeuksista ei pitäisi niin herkästi huomautella ja varsinkin nyt kun tehosyyni on menossa niin kaikki huomio liikenteessä menee nopeusmittarin vahtimiseen. Ja etenkin 40-alueella sen tarpeeksi alhaalla pitämiseen, joka nopeus on jo häpeäksi joka autolle ;)

Kohtuus pitäisi olla kaikessa liikenteessäkin. Ei se turvallisuus ole pienestä kiinni vaan kokonaisvaltaisesti turvallisesta autoilusta olosuhteet ja sääolot huomioonottaen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 07.10.2009 - 20:52

Onneksi kävi noin. Typerää huomauttaa tuollaisesta neljästä kilometristä. Luulisi niillä poliiseilla olevan tärkeimpiäkin töitä kun vahtia mitättömiä ylinopeuksia. Sitä paitsi autojen mittareiden näytöissäkin on eroa. Samaten vaikuttaa onko kesä- vai talvirenkaat alla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 21:06

Kattokaa tän päivän iltasanomista video kun joku hermostu liikenne valvonta kameraan rovanniemellä.

Lähteet:
iltasanomat.fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 21:10

On useita liikenteellisesti turvallisia alueita, joissa liikennenopeudet on säädetty alhaisiksi sen vuoksi, että joku saattaa tulla samaan aikaan ajoradalle, oiekalta, vasemmalta, polkupyörällä tai mopolla. Kun ketöön ei näy, tuntuu hätävarjelun liioittelulta pitää ssädetystä nopeudesta kiinni. Olisi edes lisänä jotkut kellonajat. milloin nopeuden olisi oltava alhaisempi, jotta riskit kouluaisliikenteen tms. vuoksi voitaisiin monimoida. Mutteá ei, yöllä ja paivällä samat nopeusrajoitukset, vaikka olisit ainoa tien käyttäjä.
Onhan huomautus paikallaan, jos sille linjalle ollaan lähdetty, mutta jotain järkeä voitaisiin lisätä noihin nopeusrajoituksiinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 21:15

Navigaattori näyttää todellisen nopeuden ja vastoin jonkun väittämää vakionopeussäädin antaa aikaa seurata liikennettä eikä vain nopeusmittaria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 21:59

Ylinopeutta ajava kuljettaja on valtiolle rasampo. Tiheästi asutulla käsitän että täytyy ajaa jopa 30 km, valtateillä sitävastoin pitäisi olla poliisilla enemmän pollaa kun katsoo liikenteen hiljaisuuden, toki älyttömät ylinopeudet ovat jo kuljettajan itsemurhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 23:51

Mikä on Lada-kuskin hurjin unelma?
Ylinopeussakko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2009 - 00:57

helpotus varmaan kun pääsit säikähdyksellä, hyvä niin

turhiahan nopeusrajoitukset olisivat jos niiden noudattamista ei valvottaisi eikä rikkomuksista olisi seuraamuksia (jossain sen rajan on oltava)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 08.10.2009 - 01:15

jepp jepp, turhaltahan se tuntuu varmasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2009 - 13:22

Joo näin kävi myös meillä tässä kesällä eli 85 euroa oli sakko. eipä ole kivaa kun tulee tämmöistä postia. mutta ei aina tiedä millon se räpsähtää.vaikka olis kuinka varovainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 21:07

Joku hölmö räjäytti koko tolpan lapissa, kuvasi tapahtuman ja siirsi dokumentin nettiin.
Ei järkevää tuokaan sillä kansahan sen uuden tolpan viimekädessä kuitenkin maksaa eikä todellakaan ole halpa.