oletko syönyt jalkasienikastiketta?

Lisätty: 07.10.2009 - 03:16

(tinea pedis)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.10.2009 - 09:02

Enpä ole maistanut, ainakaan en tiedä syöneeni...
Täytypä alkaa kerätä jalkasientä (ei voitane sanoa että "poimia" tai "sienestää"). Sitten kun on sitä jalkasientä vaikkapa 1 litran purkki koossa jääkapissa, niin voinkin pyytää vaimoa tekemään hyvän kastikkeen. Sanon jo etukäteen, että NAM!

Lisätty: 07.10.2009 - 09:49

Silsasoosin tekemiseen tarvittavaa sienirihmastoa ei juuri tehdyn tarkastuksen mukaan löydy.
Koska asia on mielenkiintoinen, ympäristöystävällinen ja kierrätysmielinen, niin voitaisiinkohan perustaa napsu-keräys, jossa kaikki saisivat lähettää keräämänsä jalkasienet samaan paikkaan, vaikkapa nyt ekalla kerralla tämän kysymyksen tekijälle,joka on "minä123". Hän sitten testailisi eri reseptejä ja raportoisi näillä napsu-sivuilla, ja lähettäisi maistiaisia haluaville?
;=))

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.10.2009 - 02:50

Tarkoitat varmaankin limanuljaskaa, jonka voi huuhdella viinillä rauhallisin mielin alas, sillä ei ole antabusvaikutusta, kuten mustesienillä on. Tosin vatsavaivoja voi sienten sisältämästa sienisokerista saada, kuten laktoosistakin. Pidä sieni erillään vierustovereistaan,se värjää muuten muut mustiksi. Enkä tarkoita tällä naapurin koiraa. "Tuorekelmu" sienen päältä kannattaa nylkeä jo metsässä ja halkaista koko viritys heti, valitettavan usein isot limanuljaskat ovat matoisia. Nuoret limanuljaskat ovat herkullisia. Limanuljaskalla on niin vahva limakerros jo nuorena, ettei sekoittamisen vaaraa muihin sieniin ole. Samoin jalan keltavalko väritys. Ei muuta kuin herkullista limanuljaskajalkasienikastiketta tekemään........suosittelen mieli hyvin. Ps. lakit menevät siellä mukana, niinkuin vääräraha.

Lähteet:
omat limanuljaska kokemukset

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.10.2009 - 07:00

En ole. koskaan kuullutkaan moisesta ruuasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 09:37

En ole syönnyt ,enkä myöskään kuullut tämmöisestä sienestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 09:54

YÖX ... oletkos itse ? miltä maistui ? miten sen valmistit ? kestikö kauan saada satoa ? käytitkö kermaa vai jotain muuta korvaavaa tuotetta liemenä ? mitä muita mausteita käytit ? tein nyt tälläisen martta kyssärin sinul , uteliaisuuttani vain ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.10.2009 - 10:35

Minä syön vain käsillä poimuttuja tuttuja sieniä. =D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 10:39

Ehen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 10:54

en ja kuulostaa ällöttävältä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.10.2009 - 11:39

Jos tarkoitat Limanuljaskaa, niin olen syönyt, ja on todella hyvä sieni. Ja helppo tunnistaa. Tänä kesänä/syksynä niitä oli paljon. Ei tarvitse ryöpätä kyseistä sientä. Suosittelen muidenkin syötäväksi. Nimi on aika kauhea sillä, mutta sieni on hyvä.

Lisätty: 07.10.2009 - 11:51

Kävin katsomassa limanuljaskan tieteellisen nimen, etkä näköjään tarkoittanut sitä, joten on vastattava sinulle, että en tietenkään ole syönyt jalkasientä. Muunlaisia jalallisia sieniä olen syönyt. Olihan taas kysymys. :-(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 11:47

Jotenkin tuntuu tuo nimi jalkasieni, se jo nimenä karkottaa minulta ruokahalut. Kyllähän se voi herkku olla mutta mistä ihmeestä nimi johtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 12:11

jotta teemassa pysyttäisiin, samalla aterialla sopisi tarjottavaksi varpaanväli-juustoa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 12:45

On sulla herkut,varsinainen herkkupeppu ja jälkkäriksi ehdotan mämmiä sekä ruokajuomaksi simaa,plus tietty VVn suosittelema juusto.Silsasoppaa,ei kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 14:27

Dippaat varmaan perulastusi siihen kastikkeeseen, jota juutalaismies ei voi tuottaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 14:41

En tietääkseni ole syönyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 17:54

Minkä ravintolan menuussa tällainen oli? Kandee mennä apteekkiin hakee rohtoo (Daktarin, tms ja lopettaa varpaiden syönti, jos tää jalkasilsa on iskenyt, ja se luokitellaan näihin ei-syötäviin sieniin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 22:11

Onkos sellaistakin kastiketta..kyllä syömättä jäisi...ainakin minulta...vaikka olen voi sanoa kaikkiruokainen..