Minkä kirjan muistat lapsuudestasi?

Tarkoitan kirjaa, jota sinulleluettiin ääneen tai josta katselit kuvia. Itselläni se on Hanhiemon satuaarre eli kirja,josta löytyvät mm. Punahilkka ja muut perinteiset sadut. Alkuperäinen kirjani joutui hukkaan joten ostin muutamia vuosia sitten näköispainoksen.

Avainsanat: lapsuutesi kirja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.10.2009 - 21:50

Jänis Vemmelsäären seikkailuja, isä luki sitä iltaisin eläytyen, ja veljeni pelkäsi niin, ettei uskaltanut mennä lähellekään soitä kaappia, missä kirjaa sälytettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 06.10.2009 - 22:05

En muista yhtään kirjaa aikaa ennen kuin opin itse lukemaan. Minulle ei ehkä luettu. En tiedä, eikä voi enää kysyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 22:11

noita satuja punahilkka ym...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 22:19

sellanen paksu kirja, jossa on monia satuja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 23:03

Pinoccio

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.10.2009 - 07:03

lasten satu kokoelma

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 09:27

En muista mitään mitä mulle on luettu. Mutta muistan jonkin kirjan mitä luin pienenä missä kerrottiin puussa asuvasta pikkuruisesta kansasta. Muistaako kukaan?? Olisi kiva löytää se kirja uudelleen. Olikohan ne jotain vaahterakansaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 09:54

aku ankan taskukirja sekä lehdet.Sekä kirjastosta lainasin itse tammen kultaisia kirjoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.10.2009 - 10:27

En oikein muista että lapsuudessani oli minulle mitään luettu, mutta kouluaikoina sitten tuli kahlattu Anni Polvan kirjat läpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 11:37

Ei mulle luettu satuja, mutta viisivuotisena sain aapisen ja opin siitä lukemaan. Ensimmäinen kirja, jonka luin, oli Leena Härmän "Pieni tuittupää".
Horus-eyelle: Olisikohan kirjasi ollut Marjatta Kurenniemen "Puuhiset"?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 13:03

Lapsuudesta,heti tulee mieleen iki-ihanat Viisikko-seikkailut ja kait sitä ennen Muumi-kirjat(ne alkuperäiset,hitto on hävinneet muutoissa tai palaneet vinttipalossa-lapsuudenkodissa),Tirlittan ja Akkarit!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 13:11

kirjan nimestä en enää ole varma, taisi olla niitä H.C.Anderssenin juttuja "Jörö Jukka" tms.

- teki lähtemättömän vaikutuksen -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 14:13

Monia satukirjoja oli ja ukkini luki minulle paljon. Tiitiäisen satupuu tai jotain sen tapaista se nimi oli. Kivoja runoja ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 15:58

Ekalle luokalle mennessä osasin lukea, samoin kaksoisisareni ja naapurin Matti. Kun toiset opettelivat kirjaaimia, me kolme saimme lasiovisesta kaapista hakea omat luettavat.
Suosikkini oli Helmi Krohn: HIPSUVARVAS JA MUITA KERTOMUKSIA.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 09:22

Kyllä se oli aapinen.
A-B-C kissa kävelee...