Voiko puistoissa olevien mustamarja-aronia pensaiden...

...marjoja kerätä vaikka itselleen, ovatko ne oikeita marjoja. Niitä on todella paljon. Euroopan maissa viljeellään marjaa joka on erittäin C-vitamiinipitoista, yksi marja vastaa kokonaisen C-vitamiin tarvetta ihmisessä koko päiväksi.

Lisätty: 06.10.2009 - 21:24

Täällä on sellainen puistoalue joissa ei liikenteelle mitään mahdollisuutta tulla, Niitä pensaita on todella runsaasti, marjat ovat isokokoisia ja mustia (1 cm)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 06.10.2009 - 21:37

Sama ajatus tuli minullekin mieleeni kuin kissanaisella. Enpä osaa sanoa, tuskin se kuuluu jokamiehen oikeuksiin. Onko mahdollista kysyä puiston "omistajalta" lupaa poimimiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.10.2009 - 21:19

riippuu ihan missä se puisto sijaitsee , jos ihan keskustassa , jossa on vilkas liikenne , niin en kylläkään poimis , niissä on niin paljon liikenteen jäämiä ym pöpöjä...mut jos ihan syrjässä nököttää puska , niin miksei niit sais ottaa , jos ei ole jonkun omaisuutta ... siis jonkun piha-aitana tai jotain muuta vastaavaa....

Lisätty: 06.10.2009 - 21:37

jos luulet tai tiedät et niis ei ol mitään saastei, niin nouki pois ... joka miehen oikeudella , mut jos sakot tulee , niin älä kerro , et minä yllytin...:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.10.2009 - 21:28

Itse en keräisi puistosta. Tiedä mitä niihin on ruikittu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.10.2009 - 07:03

jepp, en itse keräisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 08:35

Enpä kyllä menisi keräämään tuollaisia marjoja.Ei ikinä tiedä mitä niihin on joutunut mukaan.... mitään "mahdollisuusluetteloa" en nyt kirjoita....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 10:03

En kyllä keräisi niitä koska niissä on liikenteen saasteita ja kaikkea muuta likaa.Mustalais muija meni täällä Jämsänkoskella viime syksynä keräämään kaupunkin talon pihalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 12:01

sen jälkeen kun bensasta otettiin lyijy pois, nuo vaaralliset jäämät liikenteestä ovat iaka mitättömiä asutusalueillakin

jos puistoa ei käytetä koirien käymälänä, eikä pussikalja kansa peri siellä, marjat saattavat olla ihan kelvollisia

tervettä järkeä ja harkintaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 13:57

Voi,en suosittele