Maistuuko norm. makkara, entä lammas- tai poro- tms täytteellä?

Avainsanat: makkara

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 06.10.2009 - 19:10

Syön makkaran makkarana, lampaaseen en koske ja poron porona.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.10.2009 - 19:14

ihna noita a -luokanmakkaroita syön, mutta poroa syön sitten savustettuna , tai muulla lailla laitettuna , lammastakin joskus syön, se onkin oikein hyvää , ainakin savustettuna ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 19:15

tämän kesän villityksenä ovat olleet nuo Wotkinsin tuotteet , niistä erityisesti :

Sörkanväärä
Bratwurst
Sörkan nakki ja
Lammas grillimakkara

www.chef-wotkins.com/index.p...HAMAKKARAT

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 19:35

Makkara makkarana,eli jauhoa kamaraan sekoitettuna...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.10.2009 - 19:36

Lihat lihoina ja makkarat makkaroina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 19:38

Makkara pitää olla oikeeta makkaraa. En ymmärrä kalkkuna, broileri tms. hömpötyksiä. Lammasta sai lähikaupasta Mikkelinpäivän kunniaksi. Lammaskin on ok, kunhan on oikein teurastettua, eikä hiki/villa maistu. Poronkäristys on hyvää veljen tekemänä. Naatiskellaan!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 19:39

maistuu.. en oo noita muita maistunut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 21:52

Syön pari tavallista grillimakkaraa vuodessa ja mitään eksoottisempia makkaroita en ole ikinä edes maistanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 22:00

Kesällä söin silloin tällöin grillimakkaran, nyt ei tee mieli sellaisia rasvatuubeja, yritän syödä terveellisesti, vaikkakkaan en orjallisesti noudata mitään ehdottomia kieltoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 23:11

Poro käristyksenä tai uunipaistina sopivasti ammattilaisen maustamana on tuosta valikoimasta ehdoton ykkönen ja lammas säränä(ks wiki jos ei ole tuttu termi) Lemiläonen perinneruoka.

Lisätty: 06.10.2009 - 23:13

tms. hirvi karjalanpaistissa naudan sijasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 07.10.2009 - 00:20

Kaikki maistuu. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.10.2009 - 07:05

kaikki kyllä maistuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 08:51

En syö makkaraa kuin tosi harvoin, kotimaisia makkaroita en koskaan. Saksalaiset makkarat ovat ok, niitä joskus.
Mitähän mahtaa olla tuo "täytemakkara", onko se HK:N bleu lampaanliahlla täytettynä??
Täytyypä kysäistä Stockan herkusta josko sieltä löytyisi lenkkimakkaraa poro-tai lamamstäytteellä höystettynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 11:22

Maanantaina grillasin laavulla Jokipoika makkaraa ja oli pitkästä aikaa syötynä todella hyvää. Tai Jokipoika makkaraa en ollut koskaan ennen syönyt mutta makkara oli hyvää pitkästä aikaa. Sadekaan ei haitannut sillä oli hyvä katos ja nuotio lämmitti, vaatteet tosin savun tuoksuisia...
Jalopeno- ja juustomakkarat suosikkeja mutta juustomakkaroiden grillaaminen usein ongelmallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 14:50

Kaikki kelpaa,kun on tosi nälkäinen,mutta currywursti eritoten!!